کد خبر: ۱۵۳۵۲۳
۱۵:۹ - ۱۳۹۹/۲/۲۴

رسیدگی به درخواست افشای اسناد مالی ترامپ شروع شد
توسط دیوان عالی آمریکا:

رسیدگی به درخواست افشای اسناد مالی ترامپ شروع شد

دیوان عالی آمریکا رسیدگی به درخواست علنی‌سازی اسناد مالی و اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل فرانس ۲۴، دیوان عالی آمریکا  رسیدگی به درخواست علنی‌سازی اسناد مالی و اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش،ترامپ با متهم کردن اعضای دموکرات مجلس به سیاسی کردن تلاش‌ها برای علنی کردن جزئیات دارایی‌ها و عملکرد مالی شرکت‌ خانوادگی وی از ارائه اسناد مرتبط خودداری کرده است.

دادستان‌های نیویورک و اعضای کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا خواستار انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی و سایر اسناد مالی همانند سایر روسای جمهور آمریکا شده‌اند اما ترامپ مدعی شده تا زمان ریاست جمهوری از مصونیت کامل برخوردار بوده و می‌تواند از ارائه اسناد خودداری کند.

دیوان عالی در ابتدای رسیدگی به این پرونده، استماع استدلال‌های وکلای دو طرف را آغاز کرد.نمایندگان دموکرات از زمان در اختیار گرفتن کنترل مجلس مشتاق بوده‌اند اسناد مالی ترامپ را دریافت و بررسی کنند.

چند کمیته کنگره با انتشار احضاریه‌هایی برای شرکت حسابدار ترامپ موسوم به مازار و دویچه بانک و بانک آمریکایی کپیتال وان خواستار دسترسی به سوابق مالی وی از سال‌های 2011 تا 2018 شده‌اند.

دادگاهی در آمریکا چندی پیش از دویچه بانک خواست اسناد مالی ترامپ را ارائه دهد. اما وکلا برای سومین بار موفق شدند با مراجعه به دیوان عالی آمریکا ‌اجرای آن را متوقف کنند.

نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا به طور معمول اظهارنامه مالیاتی را در طول مبارزات انتخاباتی منتشر می‌کنند اما ترامپ تاکنون به بهانه‌های مختلف از انتشار این اسناد خودداری کرده و پس از حضور در کاخ سفید برای مجلس نمایندگان مانع‌تراشی کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ