کد خبر: ۱۵۳۶۸۲
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۲/۲۹

ایران خودرو و سایپا مکلف به اجرای ۱۰ مصوبه شدند : تجدید ارزیابی ، مذاکره و...
توسط وزارت صنعت :

ایران خودرو و سایپا مکلف به اجرای ۱۰ مصوبه شدند : تجدید ارزیابی ، مذاکره و...

وزارت صنعت ۱۰ مصوبه قرارگاه جهش تولید از جمله تجدید ارزیابی دارایی های زیرمجموعه ها، مذاکره با خارجی‌ها، تولید موتورهای کم مصرف و ... را به ایران خودرو و سایپا ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت طی بخشنامه ای به مدیران عامل ایران خودرو و سایپا تکالیف دو شرکت خودروساز که در جلسه ۲۰ اردیبهشت قرارگاه جهش تولید جمع بندی شده را در قالب مصوبات به شرح ذیل جهت اقدام و ارائه گزارش دوره ای ابلاغ کرد.

۱. برنامه ایجاد قوای محرکه و پلتفرم مشترک با توجه به اقدامات انجام شده از سوی معاونت امور صنایع و سازمان گسترش و نوسازی صنایع از سوی خودروسازان با جدیت بیشتر پیگیری شود.

۲. موضوع واگذاری اموال املاک و دارایی‌های مازاد و سهام شرکت‌های زیرمجموعه با توجه به تجدید ارزیابی دارایی ها در دو شرکت خودروساز با جدیت و برنامه زمان بندی دقیق اجرا و گزارش اقدامات بصورت متناوب به کمیته خودرو ارائه شود.

۳. فضای رسانه ای و مجازی با هماهنگی مرکز اطلاع رسانی وزارت متبوع توسط دو شرکت خودروساز رصد و با هدف اقناع افکار عمومی، تدابیر لازم اتخاذ و اطلاع‌رسانی مناسب صورت پذیرد.

۴. جهت برخورداری از ایده و خلاقیت و راهکارهای کارشناسی، جذب نخبگان از دانشگاه‌های برتر در دستورکار شرکت‌های خودروساز قرار گیرد.

۵. مذاکره با شرکت‌های خودروساز( طرف های تجاری جدید) برای سرمایه‌گذاری مشترک در قالب طراحی مشترک، تولید محصولات با استاندارد های روز دنیا، تعمیق عمق ساخت داخل و تنوع بخشی به تولیدات با پرهیز از تکرار تعامل با شرکت‌ها و طرف‌های بدعهد خارجی در ادوار اخیر در دستور کار خودروسازان قرار گیرد.

۶. برنامه زمانبندی طراحی و تولید موتورهای کم مصرف در کوتاه ترین زمان ممکن بصورت مشخص و عملیاتی از سوی دو شرکت خودروساز به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ارائه شود.

۷. کاهش تعهدات جاری و ایفای تعهدات معوق طبق ابلاغیه های مربوطه بصورت مستمر در دستورکار شرکت‌های خودروساز قرار گیرد.

۸. تعمیق ساخت داخل قطعات و مجموعه ها با هدف کاهش وابستگی و افزایش خود اتکایی و بهره‌گیری از توان قطعه‌سازان و شرکت‌های دانش‌بنیان طبق برنامه نهضت ساخت داخل بصورت مستمر و دائم از سوی دو شرکت خودروساز پیگیری شود.

۹. با توجه به پرداخت تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار و سایر منابع در اختیار، پرداخت قطعه سازان داخلی بر اساس چارچوب شفاف، عادلانه و نظام‌مند در اولویت پرداخت های خودروسازان قرار گیرد.

۱۰. برنامه‌ریزی برای افزایش مستمر کیفیت تولیدات، کاهش مصرف سوخت و افزایش بهره‌وری در دستور کار مستمر شرکت‌های خودروساز قرار گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» بهمن | ساعت ۲۰:۴ - ۱۳۹۹/۲/۲۹
0
0
پاسخ
متاسفانه شرکت هاز خودرو ساز به دنبال شرکتهای اروپایی افتادند واز خودشان چیزی ندارندالان یکی از معضلات این شرکتها کوچک کردن حجم موتور خوردو است که با امضاء کردن معاهده آب وهوایی جهان این مشکل را برای کشدر درست کردن که اجازه نمیدهند موتور با حجم بالای ۲۰۰۰ سی سی تولید کنند خود آمریکا از این معاهده بیرون آمد و ما همچنان هستیم که جلوی پیشرفت تحقیق و توسعه علمی کشور را گرفته کشور ژاپن هم زیر بار این معاهده نرفت فقط یو موتور تی یو ۵ دارند که برای ده مدل ماشین نصب میکنند
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ