کد خبر: ۱۵۵۳۹۰
۷:۰ - ۱۳۹۹/۴/۱۷

پیش بینی کارشناس انرژی از تداوم نوسانات بازار نفت تا سال ۲۰۲۰

پیش بینی کارشناس انرژی از تداوم نوسانات بازار نفت تا سال ۲۰۲۰

کارشناس انرژی با اشاره به اثر شیوع کرونا بر کوچک شدن اقتصاد بسیاری از کشور‌های واردکننده نفت، پیش بینی کرد نوسانات قیمت تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید مرادی با اشاره به آخرین تغییرات قیمت نفت در بازار‌های جهانی به میزان گفت: قیمت نفت در معاملات ماه‌های گذشته به دلیل کاهش تقاضا ناشی از بیماری کرونا و کوچک شدن اقتصاد بسیاری از وارد کنندگان با افت محسوسی مواجه شده و انتظار می رود تا پایان سال جاری میلادی ادامه یابد.

وی افزود: تصمیم اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید توانست بخشی از افت قیمت را جبران کند و مانع از سقوط بیشتر قیمت‌ها شود.افزایش قیمت نفت طی روزهای گذشته ناشی از تصمیم برخی کشورهای حوزه خلیج فارس برای فروش بالاتر نفت به بازار بوده است.

این کارشناس ادامه داد: تا درمان قطعی این بیماری نمی‌توان به دوران پیش از کرونا بازگشت. موج دوم اپیدمی بار دیگر کشور‌های فراوانی را درگیر کرده و روند فعالیت اقتصادی را با سکته‌های متعددی مواجه کرده است.

مرادی گفت: رکود اقتصادی در ممالک پیشرفته خبر خوشایندی برای صادرکنندگان نفتی نبوده و می‌تواند علاوه بر کاهش سرمایه گذاری، بازار را به نفع کشور‌های حوزه خلیج فارس تثبیت کند. به طوری که بازار‌ها طی سال‌های آینده از این موضوع متضرر خواهند شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ