کد خبر: ۱۵۶۵۲۰
۰:۰ - ۱۳۹۹/۵/۱۵

معرفی دومین شرکت خاص برای عرضه اولیه امروز / افزایش سرمایه ۷۱ درصدی
توسط مدیرعامل، معاون و مدیران شرکت انجام شد:

معرفی دومین شرکت خاص برای عرضه اولیه امروز / افزایش سرمایه ۷۱ درصدی

مدیرعامل، معاون و مدیران تامین سرمایه امین با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت خاص و دارای سهام ممتاز از برنامه های آتی، مزیت رقابتی و افزایش سرمایه ۷۱ درصدی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه معرفی شرکت تامین سرمایه امین بعداز ظهر دیروز برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور سلمان خادم المله مدیرعامل، معاون مالی، مدیرعملیات بازار، مدیرتامین مالی و مدیر صندوق های سرمایه گذاری برگزار شد تا این شرکت 700 میلیارد تومان آماده عرضه اولیه 15 درصدی سهام برای امروز باشد.

براین اساس، خادم المله با بیان اینکه امین اولین شرکت تامین سرمایه تاسیس شده در ایران است، گفت: این تامین سرمایه سابقه بسیار طولانی در حوزه ipo کردن شرکت ها و انتشار اوراق و ارزش گذاری دارد. سرمایه گذاری صبا تامین با 28.6 درصد، صندوق بازنشستگی کشوری؛ صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر و سرمایه‌گذاری امید هر کدام 14.3 درصد، گروه مالی ملت 10 درصد، سرمایه‌گذاری تدبیر 9.3 درصد، سرمایه گذاری پویا ۵5 درصد، بهساز مشارکت های ملت با 4.3 درصد و سرمایه گذاری هامون شمال با 20 هزار سهم در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.

بیشترین تعداد سهامدار در بین تامین سرمایه ها

وی افزود: از حیث تنوع سهامداری این تامین سرمایه بین شرکت های این صنعت بیشترین تعداد سهامدار را قبل از عرضه اولیه دارا است و پس از عرضه اولیه نیز بیشترین تعداد سهامداران را در بین کل شرکت های بورسی باتوجه به استقبال فعالان بازار خواهد داشت. تامین سرمایه امین بیشترین تعداد ذینفع را در بازار سرمایه دارد چراکه با خانواده وزارت رفاه شامل شستا و سرمایه گذاری صبا تامین به علاوه صندوق عشایر و صندوق بازنشستگی کشوری حدود 50 میلیون نفر از مردم در ارتباط هستندو به نوعی این افراد دینفع تامین سرمایه امین بشمار می روند.

مسئولیت اجرای پروژه های بزرگ و مهم

این مقام مسئول با اشاره به سرمایه اسمی 700 میلیارد تومانی و ارزش بازار سهم حدود 7.3 هزار میلیارد تومانی ادامه داد: این شرکت به واسطه تجربه ای که طی سال ها از زمان تاسیس بدست آورده و همچنین ترکیب سهامداری، پروژه های ملی و مهم بزرگ بسیاری از جمله بورسی شدن شرکت های اصل 44 ، عرضه اولیه شستا، تامین مالی شرکت فولاد مبارکه و ... را به اجرا رسانده است.

افزودن سه صندوق جدید به مجموعه صندوق ها

خادم المله با بیان اینکه برنامه هایی برای ipo کردن شرکت ها و انتشار اوراق در دستور کار است، عنوان کرد: شرکت های تامین سرمایه دارای چند حوزه فعالیت اصلی هستند که شامل انتشار اوراق بهادار، بورسی کردن شرکت ها ،مباحث ارزش گذاری، دارایی های تحت مدیریت، سبدگردانی و مدیریت دارایی می شود. "امین" درحال حاضر دارای 6 صندوق سرمایه گذاری است و به زودی سه صندوق دیگر هم به این مجموعه اضافه خواهد شد.

برخورداری از سهام ممتاز

وی با بیان اینکه تامین سرمایه امین با برخورداری از سهام ممتاز وارد بازار سهام می شود، گفت: از طرف هیات پذیرش شرکت بورس مکلف شدیم 25 درصد از سهام ( 15 درصد امروز و 10 درصد دو ماه پس از عرضه) را به عموم عرضه کنیم. زمانی که تعداد سهامداران زیاد و درصد مالکیت مساوی است این نیاز احساس می شود که سیت سهامداران فعلی حفظ شود. براین اساس از سازمان درخواست شد به دلیل شرایط خاص سهامداری به این شرکت اجازه داده شود، سهامداران فعلی سیت خود را حفظ کنند.

برنامه افزایش سرمایه 71 درصدی

خادم المله از برنامه افزایش سرمایه 71 درصدی برای رساندن سرمایه به 1.2 هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: درصورت موافقت سهامداران در مجمع این پیشنهاد به هیات مدیره مطرح و مراحل قانونی کار طی می شود.

خلاصه ای از اطلاعات مالی

ولی اله ولی نیا معاون مالی تامین سرمایه امین با ارائه خلاصه ای از اطلاعات مالی شرکت گفت: میانگین رشد درآمد و سود خالص 67 درصد بوده و برای سال مالی منتهی به شهریور 99 بالغ بر 400 میلیارد تومان برآورد سود خالص صورت گرفته که نسبت به دوره مشابه قبل 20 درصد افزایش درنظر گرفته شده است. همچنین در 6 ماهه منتهی به اسفند 98 بالغ بر 140 میلیارد تومان سود شناسایی کرده که نسبت به دوره مشابه قبل 15 درصد رشد داشته است.

وی افزود: این شرکت طی چهار سال اخیر مسئولیت 13 هزار میلیارد تومان مشاوره عرضه و تعهد پذیره نویسی را بر عهده داشته و 14.7 هزار میلیارد تومان نیز حجم بازارگردانی اوراق بوده است. متوسط رشد سود خالص و سود عملیاتی طی 4 سال اخیر 37 و 30 درصد و حجم دارایی های تحت مدیریت 6 صندوق 8 هزار میلیارد تومان است.

چشم انداز و برنامه های آتی

ولی نیا درخصوص چشم انداز و برنامه های آتی نیز توضیح داد: کسب رتبه اول در بین شرکت های تامین سرمایه( در حال حاضر رتبه 4 )،برنامه ریزی برای افزایش حجم صندوق ها، مدیریت هزینه ها بیشتر در نرخ تنزیل اوراق، مدیریت نقدینگی در نرخ سپرده ها، تمرکز بر حوزه اصلی کسب و کار در حوزه انرژی و بیشترین تعامل برای انتشار اوراق شهرداری ها در دستور کار است.پ

فعالیت اصلی شرکت

اسماعیل بینایی مدیرعملیات بازار تامین سرمایه امین با ارائه نکاتی درباره فعالیت اصلی این شرکت گفت: حدود 14 هزار میلیارد تومان تامین مالی مستقیم برای شرکت ها از طریق انتشار اوراق طی 12 سال گذشته صورت گرفته که بیشترین حجم انتشار در سال 96 با 2.2 هزار میلیارد تومان بود. اما با توجه به تغییرات صورت گرفته و هدفمند کردن سیستم انتشار اوراق در 6 ماهه نخست دوره مالی 99 بالغ بر 2.17 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر شد و انتظار می رود این عدد به سه برابر برسد.

مزیت رقابتی "امین" نسبت به رقبا

وی درخصوص مزیت رقابتی "امین" نسبت به رقبا عنوان کرد: این شرکت در قالب بانک تاسیس نشده و در بخش بازارگردانی و فروش سیاست بر این بوده که انتشار اوراق تاجایی که امکان دارد با مدیریت و منابع صندوق ها تخصیص پیدا کند و مابقی بصورت نرخ ترجیحی، مدیریت بهینه شود که مزیتی رقابتی نسبت به سایر تامین سرمایه ها بشمار می رود و اجازه می دهد اوراق بیشتری منتشر و منابع کمتر درگیر این موضوع شود.

تحقق سه ماموریت اصلی امین

بینایی ادامه داد:  پرتفوی تحت بازارگردانی امین 6.8 هزار میلیارد تومان است که برای نیمه دوم سال رساندن به 12 هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است. سهم بازار طی سال های گذشته 25 درصد بود اما با افزایش تعداد شرکت های این صنعت، سهم بازار به 9 درصد رسید که امروز با شکوفایی به 20 درصد ارتقا یافته است. سه ماموریت اصلی امین که طی 6 ماهه دنبال شد پذیرش شستا، بیشترین حجم انتشار اوراق و بورسی شدن شرکت بود که هر سه مورد به مرحله نهایی رسید.

پروژه های در دست اجرا/ زمان احتمالی عرضه پتروشیمی بندر امام

عالی دری مدیرتامین مالی تامین سرمایه امین هم درخصوص پروژه های در دست اجرا گفت: در بحث تامین مالی بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان حجم انتشار اوراقی است که یا در آستانه اخذ موافقت اصولی یا در حال انتشار قرار گرفته است. همچنین برای شهرداری 3 هزار میلیارد تومان تامین مالی طی ماه های آینده انجام خواهد شد. 700 میلیارد تومان برای یکی از شرکت های سرمایه گذاری و 500 میلیارد تومان برای یک شرکت پتروشیمی مجوز انتشار اوراق اخذ شده که طی یک تا دو هفته آینده منتشر می شود. در بحث پذیرش شرکت ها هم با پتروشیمی بندرامام قرارداد منعقد شده که تا پایان تابستان در بورس پذیرش، درج و عرضه اولیه خواهد شد.

صندوق های سرمایه گذاری امین

علی تقوی مدیر صندوق های سرمایه گذاری تامین سرمایه امین نیز گفت: سابقه صندوق های سرمایه گذاری در این شرکت به سال 88 با تاسیس امین گلوبال با مشارکت گلوبال اینوستمنت هاوس کویت شکل گرفت. تامین سرمایه امین دارای 6 صندوق سرمایه گذاری فعال با دارایی تحت مدیریت 6.8 هزار میلیارد تومان در اختیار دارد. یکی از صندوق ها با مشارکت بانک انصار  با مجموع دارایی های تحت مدیریت 2 هزار میلیارد تومان داریم که نزدیک به دو سال است به سقف واحد سرمایه گذاری رسیده و متاسفانه با مسئله ادغام این بانک تاکنون مجوز افزایش سقف از سوی سازمان صادر نشده است.

وی افزود: یک صندوق دیگر هم با همکاری بانک سامان به نام امین سامان با سقف دارایی های تحت مدیریت 5 هزار میلیارد تومان در اختیار داریم که اکنون به سقف رسیده و درخواست افزایش سقف ارسال شده است. صندوق های انحصاری امین شامل امین ملت  و مشترک امین آوید می شود که برنامه داریم این صندوق مبتنی بر صدور و ابطال را به ETF تبدیل کنیم. همچنین دو صندوق ETF پذیرش شده در بورس و فرابورس به نام امین یکم و صندوق گنجین در اختیار داریم که امین یکم دارای پرداخت سود ماهانه با 3.7 هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت است. گنجین بدون پرداخت سود با سقف هزار میلیارد تومانی است .

پیگیری تاسیس صندوق بازارگردانی مولتی NAV

تقوی از پیگیری برای تاسیس صندوق بازارگردانی مولتی NAV خبر داد و گفت: به واسطه انجام امور پذیرش شرکت هاف درخواست های متعددی  برای بازارگردانی سهام واصل می شود که بهترین ابزار، صندوق بازارگردانی است. همچنین برای صندوق زمین و ساختمان و نیکوکاری درخواست های زیادی رسیده که در دست اقدام است. صندوق پروژه، کالایی و طلا هم در دست بررسی است. پیشنهادات چند صندوق جدید هم که امیدنامه و اساسنامه آنها طراحی نشده به سازمان مطرح شده که درصورت دریافت موافقت اصولی، اطلاع رسانی می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ