کد خبر: ۱۵۶۶۹۲
۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۵/۲۱

کنکور سراسری ۹۹ برای حداقل یک ماه به تعویق افتاد + دلایل
با تصمیم وزیر بهداشت و موافقت وزیر علوم:

کنکور سراسری ۹۹ برای حداقل یک ماه به تعویق افتاد + دلایل

با تصمیم وزیر بهداشت و موافقت وزیر علوم و اعلام چند دلیل ، کنکور سراسری سال ۹۹ برای حداقل یک ماه به تعویق افتاد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین تصمیم گیری ها در مورد کنکور سراسری ، حکایت از آن دارد که این رویداد مهم سالانه برای بسیاری از جوانان و خانواده ها به تعویق افتاده تا فشار و نگرانی بیش از یک میلیون و ۳۹۳ هزار نفر بیشتر و از ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریور عبور کند .

توضیحات وزیر بهداشت

براساس این گزارش، سعید نمکی وزیر بهداشت با اعلام برگزاری جلسه عصر دیروز با روسای کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و بهداشت مجلس و تعدادی از نمایندگان ، وزیر علوم و رییس سازمان سنجش در اینستاگرام اعلام کرد: وزیر علوم و رییس سازمان سنجش اعلام کردند اجرای پروتکل‌های سختگیرانه در این زمان باقی مانده میسر نیست. مگر این دستورالعمل‌ها برای برگزاری آزمون سراسری تغییر کند.

در این جلسه اعلام کردم به عنوان وزیر بهداشت و متولی سلامت، قطعا سلامت فرزندان در اولویت است و از این پروتکل‌های سختگیرانه کوتاه نخواهم آمد. رییس کمیسیون های آموزش و بهداشت نیز کاملا همراه و موافق بودند. به مسولان برگزاری کنکور اعلام کردم اگر واقعا نمی‌توانید این دستورالعمل‌ها را به درستی اعمال کنید با برگزاری کنکور در این تاریخ مخالفم و تاکید می‌کنم که کنکور را به زمانی موکول کنید که بتوانید از لحاظ فضا و امکانات تمام ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت را فراهم کنید. پیشنهاد وزارت علوم تعویق یک ماهه برگزاری کنکور سراسری بود که قرار شد در ستاد ملی کرونا مطرح شود.

چند دلیل برای تعویق زمان کنکور

منصور غلامی وزیر علوم هم اعلام کرد: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ، وزیر بهداشت است و در این زمینه، تصمیمات مرتبط را به دلیل عضویت در ستاد ملی مقابله با کرونا باید مطرح کند.اظهار نظر وزیر بهداشت بر اساس پروتکل های جدید است که برای اجرای آن نیاز به زمان بیشتری داریم.

افزایش فاصله گذاری اجتماعی از یک متر و ۶۰ سانت به ۲ متر، یکی از دلایل اصلی تعویق کنکور سراسری است و سازمان سنجش برای اعمال این فاصله گذاری نیازمند وقت بیشتری است.

دلیل دیگر تعویق کنکور سراسری باز کردن دفترچه های سوال کنکور ۹۹ در قرنطینه است . به دلیل افزایش حوزه های کنکور سراسری، دفترچه سؤالات باید در قرنطینه، باز و دوباره بر اساس حوزه های جدید بسته شود که سازمان سنجش در این فاصله، قادر به انجام چنین کاری نبود. 

سازمان سنجش برای این موضوع، حداقل وقتی را به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده که ابتدا باید در این ستاد به تأیید برسد که تا شنبه به طول می انجامد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ