کد خبر: ۱۵۶۷۱۴
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۵/۲۱

احتمال سقوط سنگین و ۳۰ درصدی فروش محصولات اپل در چین
با تحریم وی‌چت توسط ترامپ رخ می دهد:

احتمال سقوط سنگین و ۳۰ درصدی فروش محصولات اپل در چین

طبق پیش بینی کارشناسان با اجرای دستور تحریم نرم افزار چینی وی‌چت توسط ترامپ،فروش محصولات شرکت آمریکایی اپل حداقل ۳۰ درصد کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، تحریم نرم افزار پرطرفدار چینی "وی چت" می‌تواند تبعات بسیار جدی برای شرکت آمریکایی اپل به همراه داشته و موجب کاهش شدید فروش گوشی‌های آیفون در بازار چین شود که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فروش این شرکت در جهان به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته ترامپ دستور تحریم نرم افزارهای چینی وی چت و تیک تاک را صادر کرد و مدعی شد این شرکت‌ها اطلاعات کاربران آمریکایی را می‌دزدند.

این دستور از 20 سپتامبر اجرا و تمام مبادلات تجاری مرتبط با وی چت و شرکت مادر آن به نام پنسنت ممنوع خواهد شد. در حالی که برخی کارشناسان هشدار دادند این اقدام می‌تواند به زیان شرکت‌های آمریکایی تمام شود.

با توجه به آن که نرم افزار وی چت یکی از نرم افزارهای محبوب و ضروری برای میلیون‌ها کاربر چینی است و برای آنها از گفتگو گرفته تا انجام پرداخت‌های روزمره کاربرد دارد، حذف این نرم افزار از پلتفرم اپل استور کاربرد گوشی‌های اپل برای چینی‌ها را به شدت پایین می‌آورد.

تیو مینگ چی کارشناس موسسه تی اف سکیوریتی گفت: تحریم وی چت می‌تواند در میان محصولات اپل بیشترین تاثیر منفی را بر روی فروش گوشی‌های آیفون بگذارد و در صورت اجرایی شدن این طرح، فروش محصولات اپل در بازار چین به شدت کاهش خواهد یافت.

وی افزود: طبق بررسی ها فروش سالانه آیفون در بازار چین 25 تا 30 درصد و سایر محصولات اپل نظیر ای‌پاد، آیپد، اپل واچ و... هم 15 تا 25 درصد کاهش می یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ