کد خبر: ۱۵۶۸۴۳
۰:۰ - ۱۳۹۹/۵/۲۵

نتیجه احتمالی رای شورای امنیت بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران

نتیجه احتمالی رای شورای امنیت بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران

بنابر گزارش وال‌استریت ژورنال از قول دیپلمات‌های ارشد اروپا، قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت مبنی بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران بیش از دو رأی ، نخواهد بود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم ، لارنس نورمن خبرنگار نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال از قول دیپلمات‌های ارشد اروپایی گزارش داد شواهد موجود حاکی از این است قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران بیش از دو رأی که یکی از آنها رأی آمریکا است، کسب نخواهد کرد.

براساس این گزارش، آمریکا در پیش‌نویس اصلاح‌شده قطعنامه از خواسته‌های قبلی مبنی بر تمدید نامحدود تحریم‌ها عقب‌نشینی کرده و از اعضای شورای امنیت خواسته تحریم‌ها حداقل تا زمان اتخاذ تصمیم جدید ، تمدید کنند.

علاوه بر این آمریکا بندی را که در پیش‌نویس قبلی برای تحریم شخصیت‌های بلندپایه ایران از جمله مقامات سپاه پاسداران گنجانده بود و بند دیگر مربوط به  بازرسی اجباری از کشتی‌های حامل کالاهای مرتبط با ایران را حذف کرده است.

برای تصویب هر قطعنامه در شورای امنیت سازمان ، باید حداقل 9 کشور عضو شورای امنیت موافقت کنند و از سوی هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت ( آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نشود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ