کد خبر: ۱۵۶۸۷۹
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۵/۲۵

گشایش اقتصادی دلار را گران می کند / ثروتمندان خریداران اصلی
نماینده مجلس:

گشایش اقتصادی دلار را گران می کند / ثروتمندان خریداران اصلی

نماینده مجلس با اعلام اثر اجرای طرح گشایش اقتصادی در گرانی دلار گفت: ثروتمندان خریداران اصلی اوراق خواهند بود اما تورم را مردم عادی و فقرا تحمل خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجتبی رضاخواه درباره طرح پیش فروش اوراق سلف نفتی به فارس گفت: این موضوع باید در مجلس مطرح شود و جای رسیدگی به آن در شورای هماهنگی سران سه قوه نیست.

وی افزود: دولت در نظر دارد که 220 میلیون بشکه نفت را با توجه به قیمت روز نفت و دلار به خریداران عرضه کند که این موضوع قیمت بالای ارز را تجویز می‌کند، مضاف بر این که با توجه به تضمین بازخرید اوراق توسط دولت بر مبنای قیمت آتی دلار و نفت، این موضوع بر افزایش قیمت ارز اثر گذار خواهد بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: در این طرح مردم عادی به صورت واقعی مشارکتی ندارند زیرا غالبا در موعد سررسید اوراق نمی‌توانند نفت را بفروشند بلکه باید دوباره آن را به وزارت نفت یا پالایشگاه ها بدهند.

رضا خواه گفت: باتوجه به این که افراد ثروتمند خریداران اصلی اوراق خواهند بود و به علت نقدینگی زیاد در بازار ارز تاثیرگذار هستند، بعید نیست که برای بالا بردن قیمت ارز در آینده تلاش کنند تا به سود بیشتر برسند.لذا ثروتمندان از این طرح سود می‌برند اما تورم حاصل از آن را مردم عادی و فقرا تحمل خواهند کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۵/۲۵
0
0
پاسخ
خب مگه نگفتن حداکثر بازدهیش 19 درصده؟ دیگه دلار هر چقدر هم گرون بشه نهایت 19 درصد سود میدن دیگه؟!
این 19 درصد به ارزش ریالیشه یا دلاری؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ