کد خبر: ۱۵۷۲۵۷
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۶/۳

سه طرح بزرگ نفتی به ارزش ۴.۷ میلیارد یورو افتتاح شد
با حضور رئیس‌جمهور :

سه طرح بزرگ نفتی به ارزش ۴.۷ میلیارد یورو افتتاح شد

طرح توسعه خطوط انتقال ششم و نهم گاز، پتروشیمی بوشهر و نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون به ارزش ۴.۷ میلیارد یورو توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در ارتباط ویدئو کنفرانسی، طرح توسعه و بهسازی مرکز دیسپاچینگ گاز و خطوط انتقال ششم و نهم، مرحله اول طرح پتروشیمی بوشهر و نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون و خطوط انتقال برق به ارزش ۴.۷ میلیارد یورو را افتتاح کرد.

بر اساس این گزارش، خط لوله انتقال گاز ششم سراسری به طول حدود ۱۲۰۰ کیلومتر،ظرفیت انتقال روزانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب گاز را از پارس جنوبی به استان‌های غربی دارد.

خط لوله ۱۲۵ کیلومتری انتقال گاز نهم سراسری با ظرفیت ۶۰ میلیون مترمکعب از ۳۲ کیلومتری غرب بهبهان آغاز می‌شود و تا مرز بازرگان و شمال ماکو امتداد می‌یابد. احداث این خطوط لوله علاوه بر پایداری در تأمین گاز استان‌های سردسیر از مزیت صادراتی نیز برخوردار بوده و نقش مهمی در تبادلات انرژی با منطقه دارد.

مرحله اول طرح پتروشیمی بوشهر نیز شامل واحد استحصال اتان، متانول، شیرین‌سازی گاز، تولید اکسیژن، تولید آب صنعتی و خوراک ۹.۶ میلیون مترمکعب در روز برای پالایشگاه‌های پارس جنوبی است.

نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون نیز از ظرفیت تولید روزانه ۴۹۲ مگاوات برق به منظور تأمین برق میادین غرب کارون شامل آزادگان و یاران شمالی و جنوبی برخوردار است. در این طرح ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال برق، ۵ پست فشار قوی و ایستگاه تقلیل فشار گاز نیروگاه نیز تأسیس شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ