کد خبر: ۱۵۷۳۷۷
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۶/۸

وعده های تکراری همتی برای کنترل تورم ، تامین نیازهای اساسی و ارزی

وعده های تکراری همتی برای کنترل تورم ، تامین نیازهای اساسی و ارزی

رئیس کل بانک مرکزی بازهم وعده هایی چون کنترل افزایش‌ موقتی نرخ تورم ، تامین نیازهای اساسی و نیازهای ارزی با وجود کاهش درآمدهای دولت از فروش نفت داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در اینستاگرام اعلام کرد: تلاش مداوم برای ایجاد بی‌ثباتی در بازارهای پولی و ارزی کشور از سوی آمریکا و همدستان تازگی ندارد. هدف همه این اقدامات بخصوص در یک سال اخیر، ایجاد انتظارات منفی در مردم برای به زانو درآوردن اقتصاد کشور بوده است.

علیرغم اینکه این فشارها مشکلات و سختی‌هایی برای مردم ایجاد کرده ولی بطور قطع نتوانسته به اهداف اصلی برسد. با تدابیر متخذه، القای انفجار نقدینگی و ابر تورم از طریق تحریک انتظارات نیز با ناکامی مواجه شده است.

افزایش‌ موقتی نرخ تورم در ماه‌های ابتدای سال که عمدتاً ناشی از شیوع کرونا و تحریک انتظارات بود با اقداماتی که در حال انجام است ،کنترل شده و تلاش جدی برای نیل به هدف تورمی اعلام شده، انجام و استمرار خواهد‌ داشت. نیازهای اساسی کشور به نحو مطلوبی تأمین شده و نیازهای ارزی هم از طریق منابع بانک مرکزی و هم از سامانه نیما در حال تأمین است و علیرغم افت قابل ‌ملاحظه درآمدهای دولت از فروش نفت با کمک صادرکنندگان تلاش گر، تأمین ارز برای کالاهای ضروری و مواد اولیه در جریان است.

بانک مرکزی برنامه‌ها را بر اساس ادامه تحریم‌های آمریکا تنظیم کرده‌ و این اطمینان را داریم که نفس‌های پایانی تحریم‌ها و دولت فعلی آمریکا نیز نمی‌تواند به برنامه‌‌ها در حفظ پایداری بازارها آسیبی وارد کند.

بانک مرکزی اولویت را بر تقویت ثبات و جلوگیری از نوسانات ناشی از سفته بازی و کمک به پایداری و شکوفایی اقتصاد و تولید قرار داده و با رصد مستمر متغیرهای کلان اقدامات ضروری در بازارهای پول و ارز، انجام خواهد داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ