کد خبر: ۱۵۷۵۸۰
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۶/۱۵

پیش بینی وزیر انرژی روسیه از نفت ۵۵ دلاری در سال ۲۰۲۱

پیش بینی وزیر انرژی روسیه از نفت ۵۵ دلاری در سال ۲۰۲۱

وزیر انرژی روسیه پیش بینی کرد: قیمت نفت در پی تولید واکسن کرونا و بهبود شرایط اقتصادی بین ۵۰ تا ۵۵ دلار در هر بشکه طی سال ۲۰۲۱ افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، الکساندر نواک در اجلاس تولید و صنعتی سازی جهانی که بصورت مجازی برگزار شد، اعلام کرد: ساخت واکسن کرونا باعث بهبود اقتصاد شده و انتظار می رود طی سال 2021 قیمت نفت بین 50 تا 55 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

وی افزود: اگر چه این قیمت می تواند برای بودجه روسیه کافی باشد اما هنوز بسیار پایین تر از سطح پیش از بحران کرونا بوده و بسیاری از متحدان در حاشیه خلیج فارس به نفت بالای 60 یا 80 دلار در هر بشکه نیاز دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: کار بزرگی برای واکسیناسیون در سطح جهانی در حال انجام بوده و اقتصاد جهان با برداشته شدن محدودیت های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا رونق می‌گیرد به طوری که حتی در صورت تداوم بی‌ثباتی در بازار نفت تقاضا برای انرژی رو به افزایش می رود.

نواک گفت: قیمت نفت برنت چندین ماه نزدیک به 45 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. این بهبود قیمت نتیجه قرارداد تاریخی کاهش تولید اوپک پلاس است که بازار جهانی را بصورت ماهانه کنترل می‌کند تا جلوی افزایش بیش از حد قیمت را گرفته و بی ثباتی را کاهش دهد. ائتلاف اوپک پلاس در ژانویه سال آینده میلادی کاهش تولید را تا 6 میلیون بشکه در روز پایین می آورد و تا آوریل 2022 به همین روند ادامه خواهد داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ