کد خبر: ۱۵۷۸۱۶
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۶/۲۱

علت اصلی ریزش ۳۰ درصدی شاخص و رسیدگی به تخلفات ۴ رکن بازار
عضو شورای عالی بورس و هیات مدیره بورس تهران اعلام کردند:

علت اصلی ریزش ۳۰ درصدی شاخص و رسیدگی به تخلفات ۴ رکن بازار

عضو شورای عالی بورس و هیات مدیره بورس تهران علت اصلی ریزش۳۰ درصدی شاخص و امکان رسیدگی به تخلفات ۴ رکن بازار را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین سلاح ورزی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به ضرورت بازارگردانی صحیح و منطقی در بورس گفت: با تصویب آیین نامه صیانت از حقوق سهامداران و ثبات بازار انتظار می‌رود بازار گردانی و حمایت و همکاری حقوقی‌های بازار به صورت درست و منطقی و علمی انجام و بازار سرمایه در مسیر صحیح و منطقی حرکت کند.

وی افزود: صعود بی رویه و اصلاح شدید و حدود 30 درصدی شاخص بورس به دلیل فقدان بازارگردانی بود. بازارگردانی موثر، سبب می شود قیمت سهام از ارزش واقعی چندان فاصله نگیرد و با حرکتی منطقی، رشد و کاهش داشته باشند.

مهدی سدیدی عضو هیئت مدیره شرکت بورس نیز گفت: طبق مصوبه اخیر شورای عالی بورس از این پس شرکت هم می تواند سهام را خریداری کرده و تبدیل به بازار گردان شود. این اقدام در گذشته فقط از سوی نهادهای مالی امکان پذیر بود.

وی افزود: در خصوص تخلفات ناظرین و سایر ارگان اجرایی بازار نیز در آیین نامه های سازمان بورس، تمامی جرئیات مراحل رسیدگی به تخلفات ارکان 4 شرکت بورس مشخص بوده و شاکیان می توانند شکایات را به مقامات بالا دستی در سازمان بورس ارائه کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ