کد خبر: ۱۵۷۸۲۹
۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۶/۲۲

وزارت دفاع ایران خواهان پرداخت فوری بدهی ۴۰ ساله انگلیس شد
با صدور بیانیه ای :

وزارت دفاع ایران خواهان پرداخت فوری بدهی ۴۰ ساله انگلیس شد

وزارت دفاع ایران با صدور بیانیه ای ، خواستار پرداخت فوری بدهی تسلیحاتی ۴۰ ساله انگلیس به ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور بیانیه ای اعلام کرد : به‌‌رغم پیگیری‌های به‌ عمل آمده، شرکت انگلیسی IMS به علت عدم اجرای توافقات قراردادهای نظامی حاضر به پرداخت مطالبات ۴۰ ساله ایران نشده و به بهانه‌های واهی و با استناد به تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه از پرداخت دیون خودداری کرده است.

موضوع بدهی انگلیس به ایران نتیجه صدور حکم محاکم بین‌المللی و برمبنای پرونده مستقل حقوقی بوده که ارتباطی با آزادی زندانیان سیاسی و سایر مسائل ندارد و آرای صادره سال‌ها پیش صادر شده است.

با توجه به اینکه آرا و مستندات مربوطه در اختیار طرف انگلیسی قرار گرفته و آنها نیز این بدهی را پذیرفته‌اند، جدیت و سرعت‌عمل در حل‌وفصل این بدهی  مورد انتظار است. در میزان بدهی، اعلام اعداد و ارقام نادرست در فضای رسانه‌ای صرفا گمانه‌زنی و دور از واقعیت بوده و متناسب با زمان پرداخت ، مبلغ نهایی با احتساب اصل و بهره محاسبه خواهد شد.

رای نهایی دادگاه قرار بود اسفند سال گذشته صادر شود که با توجه به شیوع کرونا به تعویق افتاد و قرار است در آبان، یک روز پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صادر شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ