کد خبر: ۱۵۸۲۷
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۷/۱۴

بانک آمریکایی مریل لینچ : نفت با یک اتفاق بزرگ گران می شود

بانک آمریکایی مریل لینچ : نفت با یک اتفاق بزرگ گران می شود

رییس تحقیقات بازار بانک آمریکایی مریل لینچ پیش بینی کرد با توجه به متعادل شدن ذخایر نفت جهانی در ۳ ماهه آخر سال، قیمت جهانی نفت در آستانه افزایش قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرانسیسکو بلانش رییس تحقیقات بازار بانک مریل لینچ در گفت و گو با شبکه ان بی سی اظهار داشت: بازار نفت در نیمه اول امسال روزانه با دو میلیون بشکه نفت اضافی مواجه بوده است. این یک اتفاق بزرگ خواهد بود که فکر می‌کنم باعث افزایش قیمت‌های نفت تا پایان امسال شود.

وی قیمت نفت سبک آمریکا را تا پایان امسال را حدود 50 دلار در هر بشکه و نفت برنت را 55 دلار پیش‌بینی کرد.

بانک گلدمن ساکس ماه گذشته پیش‌بینی کرده بود آمریکا سال جاری را با قیمت حدود 40 دلار نفت به پایان خواهد رساند و اگر تولید نفت به طور تدریجی کاهش یابد و مازاد عرضه از ظرفیت ذخایر فراتر رود ، بهای نفت تا 20 دلار در هر بشکه نیز پایین خواهد آمد اما بلانش خاطرنشان کرده بسیار بعید است بهای نفت تا 20 دلار در هر بشکه پایین بیاید.

وی افزود: ‌رشد تقاضای جهانی نفت با بالاترین سرعت 10 سال گذشته در حال افزایش است. در عین حال عرضه نفت به دلیل کاهش سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان آمریکایی ناشی از روند طولانی کاهش قیمت نفت پایین آمده است . این روند نمی‌تواند برای مدت طولانی ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما بسیار نگران نیمه اول سال آینده هستیم چرا که هنوز افزایش ذخایر را در فصل آتی تعمیر پالایشگاهها مشاهده می‌کنیم. اما مجددا این امر چیزی است که پس از دسامبر همچنان نگران آن خواهیم بود.

بلانش همچنین پیش‌بینی کرد: قیمت گاز طبیعی تا پایان امسال با 40 درصد افزایش به 3 دلار و 50 سنت در هر میلیون بی تی یو برسد چرا که تقاضا در ما‌های آتی افزایش خواهد یافت. این افزایش قیمت ناشی از صادرات به مکزیک و ساخت کارخانه های گاز طبیعی مایع در جنوب غربی آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ