کد خبر: ۱۵۹۱۳۵
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۷/۲۲

عرضه سهام دولت در شرکت های پتروپالایشی، بانکی و ... در بورس ادامه دارد
رئیس جمهور:

عرضه سهام دولت در شرکت های پتروپالایشی، بانکی و ... در بورس ادامه دارد

رئیس جمهور گفت: عرضه سهام دولت در شرکت های پترو پالایشی، بانکی و ... از مصادیق عینی رونق، فسادزادیی از اقتصاد و ایجاد فرصت برای آحاد مردم است که از روش ‏های مختلف محقق شده و ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پس از گزارش رئیس بانک مرکزی با تاکید بر لزوم پیگیری جدی برای دسترسی و استفاده از منابع ارزی مسدود شده در خارج گفت: هر چند تحریم‌های آمریکا شرایط سختی برای تعاملات اقتصادی ایجاد کرده اما با تلاش‌ های انجام شده، استفاده از این منابع در حال افزایش است و تخصیص منابع به مصارف کالا‌های اساسی و نیاز‌های تولیدی استمرار خواهد یافت.

وی پس از استماع گزارش وزیر خارجه از سفر به چین افزود: توسعه اقتصادی همه کشور‌ها بصورت ملموس با دیپلماسی اقتصادی گره خورده است. باید در این مقطع با تقویت اولویت‏ های ارتباطی با چین، کشور‌های منطقه اوراسیا و همسایگان در حوزه‌های مختلف از انرژی تا فناوری برای توسعه روابط اقتصادی برنامه ‏ریزی ویژه ‏ای انجام دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت به دنبال تسریع در پیگیری اجرای توافقات با کشور‌های منطقه است، عنوان کرد: در این زمینه فعال شدن کمیسیون‏ های مشترک اقتصادی با کشور‌های هدف ضروری است و در اهداف اقتصادی تجارت با شرق و همسایگان، توجه به سیاست صادرات‏ محور بودن باید در اولویت قرار گیرد. گسترش همکاری با اتحادیه اوراسیا از نظر اقتصادی قدم بسیار مهمی است. ایران علاوه بر ظرفیت تولید و تامین واردات برخی از این کشورها با توجه به قرار گرفتن در بهترین موقعیت ترانزیتی می ‏تواند مسیری مناسب برای ترانزیت کالا‌های کشور‌های عضو این اتحادیه باشد.

روحانی تاکید بر واگذاری سهام دستگاه ‏های دولتی را نشان از عزم راسخ دولت برای بهینه‌‏سازی روند خصوصی ‏سازی برشمرد و اطمینان داد برنامه عرضه سهام شرکت ‏های دولتی در بازار سرمایه بدون تردید ادامه خواهد یافت. این امر در راستای چابک‏ سازی، اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و حمایت از بازار سرمایه بویژه هدایت نقدینگی به سوی اشتغال‏ مولد و در مجموع مردم‏ محور کردن اقتصاد، شفاف‏‏ سازی فعالیت‏ های اقتصادی و زدودن فساد از بدنة اقتصاد انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: رونق، پویایی و فساد زدایی جدی از اقتصاد و ایجاد فرصت برابر برای آحاد مردم از طریق تداوم عرضه سهام بنگاه‏ های بزرگ و متوسط باید با یک طرح دقیق انجام گیرد که دولت چنین طرحی را تهیه کرده و با دقت و جدیت در حال اجرای آن است. عرضه سهام شرکت ‏های بزرگ پتروشیمی، پالایشی، فلزی، بانکی، بیمه‏ ای، خودرویی و زیرمجموعه‏ های آنها از مصادیق عینی این برنامه است که از طریق عرضه مستقیم و صندوق‏ های مالی قابل معامله (ETF) و سایر روش ‏ها تحقق پیدا کرده و این روند ادامه دارد.

همچنین روحانی پس از گزارش وزیر راه درخصوص پرداخت تسهیلات کرونایی به شرکت‌های حمل و نقل هوایی و ریلی برای رفع موانع و تسریع و تسهیل در پرداخت مالی و تسهیلات در نظر گرفته و مصوب ستاد ملی کرونا دستورات لازم را صادر کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ