کد خبر: ۱۶۱۰۷۶
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۸/۱۸

گزارش وزارت صنعت از رشد ۳۲ درصدی تولید خودروسازی خصوصی تا پایان مهر

گزارش وزارت صنعت از رشد ۳۲ درصدی تولید خودروسازی خصوصی تا پایان مهر

طبق آمار وزارت صنعت تا پایان مهر در مجموع ۲۱ هزار و ۲۳۸ دستگاه انواع خودرو سواری توسط خودروسازان بخش خصوصی تولید شد که نسبت به مدت مشابه قبل، ۳۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق آمارهای منتشرشده توسط وزارت صنعت تا پایان مهر سال جاری در مجموع ۲۱ هزار و ۲۳۸ دستگاه انواع خودرو سواری توسط خودروسازان بخش خصوصی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۲ درصد رشد داشته است.

برخی خودروسازان چینی پس از اعمال تحریم‌های آمریکا از ایران رفتند و یا فعالیت را کاهش دادند. در حال حاضر نام ۱۵ خودروساز بخش خصوصی در حوزه تولید محصولات سواری به ثبت رسیده که نیمی از آنها تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

به نظر می‌رسد تا شرکای چینی آنها برنگردند یا همکاری جدیدی میان این شرکت‌ها و خودروسازان خارجی شکل نگیرد، نمی‌توان از بخش خصوصی انتظار رقابت با ایران خودرو و سایپا و شکست انحصار آنها را داشت. 

اما طی هفت ماه سال جاری مونتاژ ۱۵ هزار و ۸۶ دستگاه محصول در مدیران خودرو  مونتاژ کننده محصولات چری چین به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۴۰ درصدی داشته است.

کرمان موتور مونتاژکننده محصولات جک چین و بهمن موتور نیز با افت ۵۴ و ۳۹ درصدی، چهار هزار و ۵۰۹ و ۷۴۹ محصول تولید کرده اند.

همچنین راین خودرو فقط ۱۴ دستگاه، سیف خودرو با رشد پنج برابری ۵۸۰ و ریگان خودرو با کاهش بیش از ۸۱ درصدی ۷۵ دستگاه تولید داشته اند.

در این میان ،عظیم خودرو تیراژی ۱۲۱ دستگاهی و رشد ۱۵۸ به جا گذاشت. سازه خودروی دیار نیز تنها ۱۱ دستگاه به ثبت رساند تا نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹۵ درصد افت تجربه کند. اما شرکت‌هایی مانند سرمایه‌گذاری بایک، بم خودرو و نوراپارس نیز هیچ تولیدی در این مدت نداشته‌اند و کارمانیا نیز فقط دو دستگاه محصول مونتاژ کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepress

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ