کد خبر: ۱۶۱۴۸۲
۱۱:۶ - ۱۳۹۹/۸/۲۷

سیگنال مثبتی که دولت به بورس سبز داد / نیاز به خوش بینی سهامداران حقیقی
نماینده مجلس با اعلام اثر فروش۳۰ هزار میلیاردی چند صنعت:

سیگنال مثبتی که دولت به بورس سبز داد / نیاز به خوش بینی سهامداران حقیقی

عضو کمیسیون برنامه بودجه اعلام کرد: فروش۳۰ هزار میلیاردتومان از پالایشگاه ها، بانک‌ها و بیمه‌ها و دیگر صنایع برای تامین کالاهای اساسی ، سیگنال مثبت دولت به بازارسرمایه بوده و بورس سبز می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی حل ایراد شورای نگهبان در تامین کالاهای اساسی توسط مجلس که مقرر شد از طریق فروش باقی‌مانده سهام دولتی پالایشگاه ها ، بانک‌ها و بیمه‌ها و دیگر صنایع بورسی تهیه شود ، محسن زنگنه در توئیتر اعلام کرد: کمیسیون بودجه برای رفع ایراد شورای نگهبان در خصوص طرح معیشت، فروش 30 هزار میلیارد از سهام شرکت های پالایشی، صنعتی، بانک ها و بیمه ها را بعنوان منبع معرفی کرد.

این امر ضمن تامین منابع طرح با دادن سیگنال مثبت دولت به بازار سرمایه، بورس را نیز سبز می کند. همه شرایط به ظاهر برای سبز شدن بورس مهیا است. آنچه نیاز است بازگشت خوش بینی به سهامداران حقیقی است. این امر باید توسط دولت ایجاد شود و بهترین اقدام عملی، عرضه سهام با ارزش دولت است. بازار امروز نیاز به بهبود نگرش دولت به آینده بورس دارد و دولت باید این را در عمل نشان دهد.

براساس این گزارش به گفته کاظم موسوی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دولت مالک 11 درصد معادل 10 هزار میلیارد تومان سهام بانک ملت، 11 هزار میلیارد تومان سهام پالایشگاه تهران، 26 هزار میلیارد تومان سهام ملی مس ، 45 هزار میلیارد تومان سهام فولاد مبارکه و 14 هزار میلیارد تومان سهام مخابرات است .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ