کد خبر: ۱۶۱۹۷۰
۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۹/۹

دیپلمات ایرانی به ۲۰ سال حبس محکوم شد/ واکنش سخنگوی وزارت خارجه
در دادگاه بلژیک :

دیپلمات ایرانی به ۲۰ سال حبس محکوم شد/ واکنش سخنگوی وزارت خارجه

دادگاه بلژیک یک دیپلمات ایرانی را به اتهام بمب‌گذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در سال ۲۰۱۸ به به ۲۰ سال حبس و لغو تابعیت بلژیک محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازیورونیوز، محاکمه اسدالله اسدی به عنوان متهم ردیف اول نقشه بمب‌گذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در سال ۲۰۱۸ در آنتورپ بلژیک که از جمعه آغاز شده بود با محکومیت ۲۰ ساله حبس و لغو تابعیت همراه شد.

بر اساس این گزارش این اولین بار است که یک دیپلمات ایرانی با چنین اتهامی در دادگاهی اروپایی محاکمه می‌شود. اسدی حاضر نشد برای رسیدگی به اتهامات در دادگاه حاضر شود.

امیر سعدونی و نسیمه نعامی زوج ایرانی ساکن بلژیک که به حمل مواد منفجره برای کمک به اسدی متهم‌ هستند به همراه مهرداد عارفانی ۵۷ ساله نیز در خصوص این پرونده محاکمه و به ۱۸ و ۱۵سال حبس و لغو تابعیت بلژیک محکوم شدند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن نادرست خواندن اخبار منتشرشده درخصوص حکم اسدی،گفت: این درخواست دادستان از دادگاه بوده و هنوز حکمی صادر نشده است.

وی افزود: بارها اعلام کرده‌ایم، این دادگاه صلاحیت رسیدگی ندارد و فرآیند قضایی به‌دلیل مصونیت قطعی دیپلماتیک متهم و اشکالات بنیادین ،فاقد مشروعیت بوده و حکم صادر شده را به رسمیت نمی شناسیم. چراکه اسدی بی‌گناه بوده و علیه وی توطئه شده است!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ