کد خبر: ۱۶۲۹۸۰
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲

روش جدید ورود کالای مشمول دلار ۴۲۰۰ تومانی ابلاغ شد / اصلاح ۴ ماده
توسط بانک مرکزی:

روش جدید ورود کالای مشمول دلار ۴۲۰۰ تومانی ابلاغ شد / اصلاح ۴ ماده

بانک مرکزی در بخشنامه جدید با اصلاح چهار ماده از دستورالعمل قبلی، مهلت مقرر برای ورود کالاهای اساسی مشمول دریافت ارز رسمی را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی در بخشنامه جدید بندهای یک، 5، 6 و 8 بخشنامه عمومی 28 آبان را منتفی اعلام و مهلت مقرر برای ورود کالاهای اساسی مشمول دریافت ارز رسمی را ابلاغ کرد.

1- مهلت ورود کالاهای اساسی و ضروری مشمول دریافت ارز رسمی معادل 4200 تومانی به ازای هر دلار از تاریخ صدور حواله ارزی تا ترخیص کالا به مدت حداکثر 3 ماه تعیین می‌شود.

2- مهلت ورود ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید که نیاز به طول دوره ساخت دارند، مشروط به تأیید طول دوره ساخت توسط معاونت امور صنایع و یا رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت حداکثر 18 ماه از زمان تأمین ارز تا ترخیص کالا می‌شود.

3- مهلت ورود سایر کالاها اعم از مواد اولیه تولید، کالاهای واسطه‌ای و قطعات خطوط تولید، دارو و تجهیزات پزشکی و ...از زمان تأمین ارز تا ترخیص کالا برای واحدهای تجاری حداکثر 6 ماه و برای شرکت های تولیدی حداکثر 8 ماه تعیین می‌شود.

4- مهلت ورود کالا برای حواله‌های ارزی قبل از ابلاغ این نامه عمومی در صورت عدم ارائه اسناد حمل تا تاریخ مذکور حداکثر به‌اندازه مهلت‌های مقرر در این نامه محدود می‌شود و برای آن دسته از حواله‌های ارزی صادره که تا پایان مهلت ترخیص کالا و ارائه پروانه گمرکی، زمان کمتری از مهلت‌های فوق‌ باقی‌مانده آن بانک مکلف است ضمن ابلاغ موضوع به واردکننده و متعاقباً اخذ تعهد از وی جهت ترخیص کالا در مهلت باقی‌مانده نسبت به پیگیری موضوع ضمن ابلاغ موضوع به واردکننده و متعاقباً اخذ تعهد از وی جهت ترخیص کالا در مهلت باقی‌مانده نسبت به پیگیری موضوع اقدامات لازم به عمل آورد.

نظر به اهمیت نظارت بر نحوه مصرف ارزهای انتقال‌یافته برای ورود کالا آن بانک مکلف است چارچوب دقیقی برای کنترل و رصد عملکرد کلیه واردکنندگان و شعب ذی‌ربط معمول و اقدامات لازم جهت ورود هرچه سریع‌تر کالا به داخل را در چارچوب ضوابط و مقررات به عمل آورد. ضمناً سایر مقررات قبلی کماکان به قوت باقی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ