کد خبر: ۱۶۳۹۸۶
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹

فرامین ۱۲ گانه بایدن در روز تحلیف با چهار محور مهم
مشاور ارشد بایدن اعلام کرد:

فرامین ۱۲ گانه بایدن در روز تحلیف با چهار محور مهم

مشاور ارشد بایدن از صدور فرمان ۱۲ گانه رئیس جمهور منتخب در روز تحلیف با محوریت کرونا، اقتصاد آمریکا، تغییرات آب و هوایی و عدالت نژادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ران کلین با اشاره به مراسم تحلیف بایدن در توییتر اعلام کرد: رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در روز برگزاری مراسم تحلیف حدود ۱۲ فرمان اجرایی با محوریت کرونا، اقتصاد آمریکا، تغییرات آب و هوایی و عدالت نژادی صادر می‌کند که همه این بحران‌ها به اقدام فوری نیاز دارند.

بایدن در شرایطی وارد کاخ سفید می‌شود که ترامپ بحران‌های زیادی برای وی به ارث گذاشته است. در ۱۰ روز نخست ریاست جمهوری اقدامات قاطعی برای حل این چهار بحران، جلوگیری از زیان‌های دیگر و احیای جایگاه آمریکا در دنیا اتخاذ خواهد کرد. آمریکا بالاترین آمار ابتلا و جان‌باختگان کرونا را دارد و در هفته‌های اخیر گسترش این بیماری شدت گرفته است.

بایدن قصد دارد در نخستین روز کاری‌، طرحی ۹. ۱تریلیون دلاری برای احیای اقتصاد معرفی کند و سرعت واکسیناسیون را افزایش دهد تا طی ۱۰۰ روز اول کاری ۱۰۰ میلیون نفر واکسینه شوند. همچنین قانون مهاجرتی بزرگ را ارائه دهد که به موجب آن مسیر شهروندی ۱۱میلیون مهاجر غیرقانونی در آمریکا هموار خواهد شد.

از دیگر اقداماتی که قرار است چهارشنبه هفته جاری اتخاذ شوند، تمدید توقف در قبال پرداخت وام‌های دانشجویی فدرال، متوقف کردن اخراج‌ها و توقیف‌ها در قبال مستاجران و الزامی کردن ماسک در سفرهای بین ایالتی و املاک فدرال است.

رئیس‌جمهور منتخب قصد دارد در روز تحلیف فرمان‌های اجرایی دیگری در زمینه بازگشت واشینگتن به پیمان آب و هوایی پاریس و لغو ممنوعیت ورود اتباع چند کشور مسلمان امضا کند. وی نه تنها برای جبران خسارت‌های بزرگی که دولت ترامپ وارد کرد، اقداماتی انجام خواهد داد بلکه حرکت کشور به جلو را نیز شروع خواهد کرد.

انتظار می‌رود بین ۲۵ ژانویه تا اول فوریه اقدامات اجرایی دیگری در ارتباط با فرآیند اصلاح سیستم عدالت کیفری و بحران آب و هوایی اتخاذ کند. در این راستا  اهداف دولت بایدن در حوزه سیاست‌گذاری علاوه بر اقدام از سوی قوه مجریه نیازمند اقدام سریع کنگره است.

برای بایدن یک شروع پرتحرک برای رهایی از مصیبت‌هایی که از سوی ترامپ تحمیل شده، ضروری به نظر می‌رسد. در ۷۵ روزی که از زمان انتخاب وی  گذشته، قصد دارد نشان دهد همان رئیس‌جمهوری است که وعده‌ داده بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ