کد خبر: ۱۶۴۳۸۸
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۸

مشارکت سایپا با پژوهشگاه وزارت ارتباطات برای تولید اولین خودروی هوشمند

مشارکت سایپا با پژوهشگاه وزارت ارتباطات برای تولید اولین خودروی هوشمند

تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در راستای ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده مناسب تر از توانمندی‌های داخلی، پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا تفاهم نامه‌ای امضاء کردند که در پی آن قرار است دو مجموعه در تولید اولین خودروی هوشمند، طراحی و تولید حسگرها و رادار در چارچوب سیستم دستیار راننده خودرو و خودروران، توسعه قابلیت های خودروهای متصل و ارایه بسترهای رایانش ابری، طراحی و تولید نمونه قطعات با فناوری پیشرفته الکترونیکی مورد نیاز در خودرو و درنهایت بهره برداری از آزمایشگاه طرفین به منظور تکمیل فرآیند توسعه محصول همکاری داشته باشند.

وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه وزارت ارتباطات در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه وزارت ارتباطات و مرکز تحقیقات و‌ نوآوری سایپا گفت: سایپا در سال‌های اخیر در عرصه صنعت خودرو پیشرفت های خوبی داشته و توانسته در حوزه فناوری اطلاعات و حرکت به سمت خودروهای جدید گام های خوبی بردارد این روند توسعه ای را می توان به وضوح در مرکز تحقیقات این خودروساز دید.

وی ادامه داد: آنچه در مرکز تحقیقات سایپا در حال اجرا است بسیار ارزشمند بوده چراکه سایپا از این طریق توانسته در بخش های فناوری و طراحی خودرو همگام با سایر خودروسازان جهانی پیش برود. سایپا با هدف مشتری‌مداری، ارتقاء کیفیت محصولات را مدنظر قرار داده و در این میان قرار است با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز همکاری‌های خوبی داشته باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: کم و بیش مردم از صنعت خودرو و فرآیندی که در این حوزه طی می شود، آگاه هستند اما آنچه از نزدیک در گروه سایپا دیدیم سبب افتخار هر ایرانی است. صنعت خودرو پیشران صنایع است، تحقیق و توسعه با جدیت در سایپا پیگیری می شود و امضای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات سایپا در همین راستا است.

یزدانیان ادامه داد: با استمرار وضعیت فعلی و نگاه به فرآیند توسعه ای بطور حتم صنعت خودرو به پیشرفت های قابل قبولی می رسد. پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مجموعه‌های قوی و منحصر به فرد در خاورمیانه است لذا امیدواریم همکاری های تعریف شده بین طرفین با سرعت عملیاتی شود تا شاهد تولید خودروهای هیبرید، خودران و خودروهای متصل در گروه سایپا باشیم.

به گفته وی، ضرورت دارد دو طرف امضاء کننده تفاهم نامه با یکدیگر همگام و همراه باشند تا جایگاه صنعت خودرو و فناوری اطلاعات افزایش پیدا کند و از سویی بتوان در بازارهای خارجی نقش آفرین بود. یکی از موضوعاتی که می تواند باعث حضور قدرتمند صنعت خودرو در بازارهای جهانی شود بهره گیری از ارتباط و فناوری اطلاعات و نسل های جدید است، امیدوارم با برنامه های تعریف شده، دریچه جدیدی از همکاری ها آغاز شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ