کد خبر: ۱۶۵۱۵۱
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹

ورود کرونا به ایران با تاخیر دو ماهه اعلام شد / انتقاد از دولت
رئیس سازمان نظام پزشکی:

ورود کرونا به ایران با تاخیر دو ماهه اعلام شد / انتقاد از دولت

رئیس سازمان نظام پزشکی با انتقاد از تاخیر دو ماهه در اعلام ورود ویروس کرونا به ایران گفت: عدم تشخیص به‌موقع آلودگی، موجب موج گسترده بیماری شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی معین با اشاره به اینکه کرونا از دی‌ ماه سال گذشته وارد ایران شده بود اما اعلام رسمی آن با دو ماه تاخیر در اسفند انجام شد به همشهری گفت: عدم شفافیت، نشانگر ضعف مدیریت و اخلاق حرفه‌ای است.نمی‌گوییم حتما ماجرا را کتمان کرده‌اند اما تشخیص ندادن به‌موقع آلودگی ویروس ایران را با موج گسترده این بیماری مواجه کرد.

وی افزود: دولت که باید در خط مقدم کنترل شیوع بیماری قرار می‌گرفت و برنامه‌ریزی می‌کرد، مسئله را جدی نگرفت و اقدام برای تشخیص موارد ابتلا، قرنطینه، محدود کردن سفرها، آموزش مردم و... با تأخیر انجام شد. حدود 300 پزشک و پرستار از کادر درمانی به شهادت رسیده‌اند که آمار آنها بالاتر از میانگین جهانی است.

معین ادامه داد: واکسن تنها راه مدیریت قاطع بحران و ختم غائله کرونا بوده اما در این زمینه هم با تاخیر اقدام کرده‌ایم. در بسیاری از کشورها  واکسیناسیون شروع شده اما در ایران به‌تازگی به‌صورت محدود و برای گروه کوچکی در حال انجام است و حتی سلامتی مردم هم به مقوله‌ای سیاسی بدل شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ