کد خبر: ۱۶۵۲۶۴
۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۳

نظر رئیس مجلس درباره لایحه بودجه : مطلوب نیست ولی ...

نظر رئیس مجلس درباره لایحه بودجه : مطلوب نیست ولی ...

رئیس مجلس با اشاره به اینکه بودجه اصلاحی ، مطلوب نیست ، گفت: با توجه به ظرفیت‌های اجرایی و در تعامل با دولت ، حداکثر اصلاحات ممکن به نفع معیشت مردم اعمال شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به اصلاح لایحه بودجه توسط دولت و بررسی در کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بودجه فعلی مطلوب مجلس نیست اما دولت یک گام در تعامل با مجلس به نفع مردم برداشت. در مقابل از بخشی از اصلاحات چشم‌ پوشی کردیم تا اختلافات مانع حل مشکلات مردم نشود. 

وی افزود: بودجه ، وارث چند دهه عملکرد اقتصادی دولت‌ها بوده و بخش قابل توجهی از اشکالات ساختاری در اقتصاد به علت در اولویت نبودن اصلاح ساختار بودجه است. لایحه بودجه سال آینده هم طبق همین عادت دیرینه و حتی بیشتر از اشکالات ساختاری مرسوم دارای اشکالات جدی بود و معیشت مردم را در معرض آسیب‌ قرار می‌داد.

قالیباف ادامه داد: مجلس اصلاحات مهمی در لایحه بودجه اعمال کرد ولی در نهایت دولت مجری بودجه است. تجربه نشان داده می‌توان با اجرای بد و ناقص بهترین تصمیمات هم فرصت اصلاحات ضروری را به آسیبی علیه معیشت مردم تبدیل کرد. لذا نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند اصلاحات بودجه بر عهده دولت گذاشته شود و مسئؤلان با توجه به توان و اراده، تغییرات لازم را در لایحه اصلاحی اعمال کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ