کد خبر: ۱۶۵۸۵۰
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷

اثرحضور۶۲ میلیون سهامدار و بازدهی صندوق ها / درخواست از مجلس برای رمزارزها
رئیس سازمان بورس مطرح کرد:

اثرحضور۶۲ میلیون سهامدار و بازدهی صندوق ها / درخواست از مجلس برای رمزارزها

رئیس سازمان بورس با اشاره به اثر حضور ۶۲ میلیون سهامدار بر توجه مقامات سیاسی و ارزیابی بازدهی صندوق های سرمایه گذاری، خواستار ورود مجلس به خرید و فروش رمز ارزها شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی دهقان دهنوی در آیین راه اندازی معاملات آتی نقره و تالار حراج باز بورس کالا گفت: سازمان بورس بدون شک از توسعه فعالیت های بورس کالا حمایت می کند تا در مسیر هموارتری حرکت کند. باید از نوع نگاه و از ادبیات سیاسی در بازار سرمایه دوری شود البته حضور ۶۲ میلیون نفر سهامدار سبب شده مقامات سیاسی هم نسبت به بورس بی تفاوت نباشند و قطعا کاندیداهای ریاست جمهوری هم باید سیاست هایی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: همه باید با کمک هم به سمت تقویت اعتماد و ثبات در بازار سرمایه حرکت کنند و سهامداران نیز باید با ابزارهای مدیریت ریسک بهترین تصمیم را برای دارایی ها داشته باشند. بررسی ها نشان می دهد وضعیت سرمایه گذاری طی سال های اخیر مطلوب نبوده اما وقتی شفافیت در کار باشد قطعا توسعه و امنیت سرمایه گذاری رقم خواهد خورد. از سوی دیگر سیاست گذاران هم باید افق بلندمدتی را برای صنایع حاکم کنند تا سهامداران بتوانند برنامه را برمبنای آن تدوین کنند.

این مقام مسئول وزارت صنعت را مسئول صنعت و معدن خواند و ادامه داد: تمامی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان همواره با ریسک قیمت مواجهند که در این حوزه ابزارها و ظرفیت های بورس کالا می تواند آنها را در مدیریت ریسک و در نهایت بهره وری و تولید کمک کند و قطعا با مسیری که در حال طی شدن است به این نتیجه خواهیم رسید. یک بعد توسعه، نیازسنجی مالی و مدیریت ریسک شرکت ها است و باید طبق نیازها و برای مدیریت ریسک بنگاه ها، ابزار پیشنهاد داده شود.

دهقان دهنوی عنوان کرد: تشکیل سهامداران حقیقی شروع شده و هیات موسسی از افراد صاحب نام و بی طرف تشکیل خواهد شد. این مصوبه چیزی جز اوراق اختیار فروش تبعی نیست. بازدهی صندوق های سرمایه گذاری در روند صعودی از متوسط بازار بالاتر بوده و در شرایط کاهشی نیز بازدهی آنها کمتر از بازار افت داشته است این یعنی مدیریت ریسک درنتیجه این صندوق ها به سرمایه گذاران خرد پیشنهاد می شود.

وی با درخواست از مجلس برای ورود به بحث خرید و فروش رمز ارزها تصریح کرد: این امر تخلف بوده و کانالی است که منجر به خروج سرمایه می شود. نوسان موجود در بازار سرمایه در سایر بازارها نیز مشاهده شد و شاخص طلا و ارز هم نزولی شدند اما نزول این بازارها مقطعی بود که برای بازگشت بازار سهام به روندی معقول نیز به اعتماد مجدد نیاز است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ