کد خبر: ۱۶۵۸۹۹
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸

دستور کار بازنگری دامنه نامتقارن در جلسه شورای عالی/ لزوم حذف صف نشینی
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری مطرح کرد:

دستور کار بازنگری دامنه نامتقارن در جلسه شورای عالی/ لزوم حذف صف نشینی

عضو شورای عالی بورس از دستور کار بازنگری دامنه نامتقارن در آخرین جلسه سال جاری شورا خبر داد و گفت: تمام فرآیندهای صف ساز باید حذف شود چون عامل ناکارایی و عدم تحلیل بازار است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید اسلامی بیدگلی در نشستی خبری با اشاره به برنامه‌ های کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در سال جدید درجمع خبرنگاران گفت: تقویت بنیه کارشناسی، حضور جدی تر در عرصه های بین المللی و مشارکت بیشتر در تدوین قوانین و مقررات مربوط به بازار سرمایه در این شمار قرار دارد.

وی افزود: درخصوص بسیاری از مسائل در شورای عالی بورس تصمیم گیری و نظرسنجی می شود بنابراین اعلام موافقت یا مخالف پس از تصمیم، درست نیست و بهتر است فعالان بازار در راستای اجرای هر چه بهتر تصمیمات تلاش کنند. یکی از دستاوردهای کارگروه مالی، حضور مدیران صندوق ها در جلسات مالیاتی است. در گذشته مدیران اجازه حضور در این جلسات را نداشتند اما با پیگیری های کانون زین پس می توانند در جلسات مالیاتی شرکت کنند. همچنین اجازه داده شده تا از شعب عضو نیز در هیات های حل اختلاف مالیاتی، نماینده‌ای حضور داشته باشد .

این مقام مسئول در خصوص دامنه نوسان عنوان کرد: دامنه نوسان در بازار سرمایه فرآیندی سقف ساز بوده و نقدشوندگی را به شدت کاهش می دهد اما عادت فعالان به دامنه نوسان قبلی ممکن است تغیییرات آن را با چالش هایی مواجه کند بنابراین باید تغییرات دامنه نوسان با اطلاع سرمایه گذاران و تدریجی صورت بگیرد.

اسلامی بیدگلی ادامه داد: اتخاذ تصمیم دامنه نوسان در دامنه منفی ۲ و مثبت ۶، سینگالی بود تا با باز شدن کامل دامنه نوسان، بازار کاراتر و نقد شونده تر شود البته انجام این اقدام نیاز به برخی زیر ساخت ها دارد. پس از تصویب تغییر دامنه نوسان در جلسه ۲۵ بهمن شورای عالی بورس مقرر شد پس از گذشت یک ماه از اجرا، بررسی این موضوع توسط سازمان انجام شود و تصمیمات جدید در خصوص بازنگری اتخاذ شود. پس از بررسی عرضه و تقاضا در این مدت، میزان فروش ،‌ نظرسنجی از سطح سهامداران و مدیران در آخرین جلسه شورا به بازنگری پرداخته خواهد شد . تمام فرآیندهای صف ساز باید حذف شود چون عامل ناکارایی و عدم تحلیل بازار است.

وی در خصوص جلسه هم اندیشی با رییس سازمان بورس نیز توضیح داد:  جلسه شب گذشته به همت کانون نهادهای سرمایه گذاری  و کانون کارگزاران  بورس شکل گرفت و حدود ۳۰ نفر از مدیران و فعالان بازار سرمایه حضور داشته و به ارائه راهکارها و بیان مسائل موجود پرداختند. در جلسه درباره بازارگردانی و صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت صحبت و مقرر شد کانون چندین پیشنهاد مطرح را بصورت نامه هایی مدون به سازمان منتقل کند .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ