کد خبر: ۱۶۶۳۲۷
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱/۸

حضور پررنگ ایمیدرو در بورس کالا با فروش ۴ محموله سنگ آهن و کلوخه + مزایا
مدیر توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو خبر داد:

حضور پررنگ ایمیدرو در بورس کالا با فروش ۴ محموله سنگ آهن و کلوخه + مزایا

مدیر توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو از فروش چهار محموله سنگ آهن و کلوخه از طریق حراج باز در بورس کالا خبر داد و درباره مزایای این روش توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر صباغ با ابراز رضایت از سازوکار حراج باز و عرضه سنگ آهن در بورس کالا گفت: ایمیدرو در تلاش است استفاده از سازوکار بورس کالا را نسبت به مزایده های موجود افزایش دهد و سنگ آهن بیشتری از این طریق کشف قیمت کند که در این راستا تاکنون ۳ محموله سنگ آهن دانه بندی و نخستین محموله کلوخه از طریق این سازوکار به فروش رسیده است.

وی افزود: مزیت این عرضه برای فولادی ها، برنامه ریزی تولید با اطمینان خرید مواد اولیه از بورس کالا است. در واقع با توجه به حراج باز بودن مزایده برعکس مزایده های سنتی، امکان خرید از تولیدکنندگان گرفته نشده و شرکت ها با توجه به موجودی انبارها و چشم انداز تولید و برنامه ریزی آتی می توانند درباره خرید و اعلام قیمت، تصمیم گیری و رقابت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مزیت مهم این روش برای عرضه کننده، حاکم شدن سازوکار عرضه و تقاضا بر معاملات سنگ آهن است و علاوه بر شفافیت در معاملات، مزیت دیگر حضور در بورس، حذف تاخیر در پرداخت مبلغ معاملات از سوی خریدار است. همچنین مراحل عرضه ها در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

صباغ عنوان کرد: بورس های کالایی به دلیل کشف قیمت حتی در معاملات آتی، قدرت هجینگ و مدیریت ریسک را به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نیز می دهند و امکان پیش خرید یا پیش فروش را فراهم می کنند. این امکان در بورس کالا هم فراهم شده و به افزایش عرضه و تنوع محصولات منجر شده و به واسطه گردش مالی بالای حوزه ها، بورس کالا به خوبی توانسته آن را مدیریت کند.

وی اضافه کرد: بورس کالا قادر است بصورت فعال همانند سال گذشته منجر به کشف قیمت های واقعی در این حوزه ها شود. از سوی دیگر معاملات آتی، سلف و گواهی سپرده از دیگر ابزارهایی است که بنگاه های فعال معدن و صنایع معدنی می توانند از آن برای معاملات بهره ببرند. طبق شیوه نامه فولاد، تمام محصولات زنجیره باید در بورس کالا عرضه شوند و چون صادرات شرکت ها مشروط به نبود مشتری در بازار داخل است لذا ساماندهی صادرات و وجود مازاد در بازار برخی محصولات از دیگر مزایای عرضه در بورس کالا است تا چنانچه محصولی پس از عرضه در بورس به فروش نرفت، بتواند صادر شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ