کد خبر: ۱۶۶۶۱۹
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱/۱۷

آغاز آزمایش مکانیکی سانتریفیوژ IR-۹ و رونمایی از ۱۳۳ دستاورد هسته‌ای در فردا
سخنگوی سازمان انرژی اتمی خبر داد:

آغاز آزمایش مکانیکی سانتریفیوژ IR-۹ و رونمایی از ۱۳۳ دستاورد هسته‌ای در فردا

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از آغاز آزمایش مکانیکی سانتریفیوژ IR-۹ و رونمایی از ۱۳۳دستاورد هسته‌ای در جمعه این هفته خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهروز کمالوندی با اشاره به برگزاری گرامیداشت سالروز فناوری هسته ای در ۲۰ فروردین به ایسنا گفت: مراسم روز جمعه در سعد آباد برگزار و از ۱۳۳ دستاورد هسته‌ای رونمایی و ۱۲ طرح کوانتومی، لیزری، پزشکی هسته‌ای، غنی‌سازی و... توسط حسن روحانی از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح خواهد ‌شد.

وی افزود: در حاشیه این مراسم نمایشگاهی برای ارائه و معرفی پیشرفت‌های هسته‌ای طی یک سال گذشته به ویژه در حوزه‌های غنی‌سازی، قطعات و تجهیزات مرتبط با راکتور آب سنگین اراک و رادیو داروهای تشخیصی و درمانی بر پا می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: دستاوردها و پیشرفت‌های هسته‌ای ایران نسبت به سال گذشته افزایش داشته و ۴۰ مورد با تجهیزات و قطعات مربوط به حوزه غنی سازی و انواع ماشین های سانتریفیوژ مرتبط است. 

کمالوندی گفت: یکی از پیشرفت های انجام شده در حوزه غنی سازی، آغاز آزمایش مکانیکی سانتریفیوژ IR-۹ با ۵۰ سو است که به عنوان یکی از مهمترین سانتریفیوژهای کاملا بومی با روش‌های جدید استاندارد ساخته شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ