کد خبر: ۱۶۸۱۷۱
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۲/۲۸

شایعه فروش واکسن کرونا در بازار سیاه صحت ندارد و آب مقطر هستند
نایب رئیس انجمن داروسازی:

شایعه فروش واکسن کرونا در بازار سیاه صحت ندارد و آب مقطر هستند

نایب رئیس انجمن داروسازی ایران، شایعه فروش واکسن کرونا در بازار سیاه را تکذیب کرد و گفت: نمونه های یافت شده، آب مقطر هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی فاطمی با تکذیب شایعه فروش واکسن کرونا در بازار گفت: هرچند داروهای ضد ویروس به‌صورت خوراکی و تزریقی در بازار سیاه وجود دارد اما براساس بررسی‌های انجام شده تا به امروز واکسن کرونا در بازار‌های سیاه یافت نشده و موارد موجود، سرم آب مقطر است.

وی افزود: تمام واکسن‌های وارد شده ،کد‌های اختصاصی دارند که بر روی واکسن درج شده‌اند. اگر واکسنی به داخل بازار سیاه ورود پیدا کند به راحتی از طریق پیگیری کد درج شده ،می‌توان منبع پخش واکسن را شناسایی کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: توزیع واکسن تنها بر عهده بیمارستان‌ها و معاونت درمان و غذا و دارو نیست و از طریق معاونت بهداشت هم انجام می‌ شود. شیشه های خالی واکسن ها بعد از تزریق از مراکز و شبکه‌های بهداشت جمع‌آوری می‌شود. براین اساس شایعه خالی کردن شیشه های واکسن و نگهداری در جای دیگر صحت ندارد‌.

فاطمی در خصوص توزیع داروهای ضد ویروس گفت:  تقاضا برای دریافت این دسته از داروها به دلیل کمبود بسیار زیاد است و مدیران دارویی باید با برنامه ریزی دقیق پخش آنها را کنترل کنند. علیرغم قول وزارت بهداشت این داروها فقط در داروخانه های بیمارستانی و دولتی پخش می شوند.

وی افزود: در سال جاری نسبت به سال گذشته این کمبودها تا حدی جبران شده و انتظار می رود در تابستان تا حد امکان برطرف شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ