کد خبر: ۱۶۸۲۶۶
۰:۰ - ۱۴۰۰/۳/۱

روش قیمت گذاری خودروها در دو قالب اصلاح و واردات آزاد شود
دو درخواست ایران خودرو، سایپا و قطعه سازان از مجلس:

روش قیمت گذاری خودروها در دو قالب اصلاح و واردات آزاد شود

مدیران عامل ایران خودرو و سایپا و دبیر انجمن قطعه سازان طی نامه ای به رییس کمیسیون صنایع مجلس خواستار اصلاح روش قیمت گذاری خودروها در دو قالب محصولات عمومی و اختصاصی و آزادسازی واردات شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا و دبیر انجمن قطعه سازان طی نامه‌ای به عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس اعلام کردند: عطف به جلسه ۲۰ اردیبهشت، چکیده نتایج مباحثات و تصمیمات متخذه فی مابین قطعه‌سازان و خودروسازان جهت تعیین راهکار خروج از بحران صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی به شرح ذیل به استحضار می رسد.

۱. خودروسازان و قطعه سازان بر این اصل واحد اشتراک نظر دارند به منظور رعایت حقوق مصرف کننده و تولیدکننده، ایجاد شفافیت در بازار خودرو خروج از شرایط انحصار و رعایت حقوق مصرف کننده به عنوان ولی نعمت این صنعت، ضروری است تا روش قیمت گذاری خودروها در قالب دو دست خودروهای عمومی و اختصاصی که توسط وزارت صنعت معین می شوند بصورت زیر اصلاح شود.

الف) خودروهای عمومی ( خودروهای که عموم مردم چه در بخش کم درآمد و چه با درآمد متوسط جامعه استفاده می کنند) با فرمول بهای تمام شده و در نظر گرفتن حداقل ۵ درصد سود با تایید و نظارت وزارت صنعت

ب) خودروهای اختصاصی ( که همان خودروهای اختصاصی یا لوکس تولید داخل هستند که مشابه خارجی هم در جامعه دارند و خودروهای نسبتاً گران قیمت محسوب شده و دارای مشتریان خاص هم هستند) با پیشنهاد هیات مدیره شرکت ها و تایید و نظارت وزارت صنعت بر اساس شرایط عرضه و تقاضای بازار.

۲. خودرو سازان و قطعه سازان مخالفتی با آزادسازی واردات خودرو را نداشته و آن را موجب بهبود فضای رقابتی و ایجاد آرامش در بازار و نظر مصرف کنندگان می دانند.

بر این اساس درخواست می شود تا با جلب نظر مساعد کلیه نهادهای دخیل در این امر، دستورات لازم جهت اجرایی کردن پیشنهاد فوق ابلاغ شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ