کد خبر: ۱۶۹۲۸۸
۰:۰ - ۱۴۰۰/۳/۳۱

نتیجه آخرین مذاکرات وین : رضایت همگانی و احتمال توافق نهایی در دور بعدی

نتیجه آخرین مذاکرات وین : رضایت همگانی و احتمال توافق نهایی در دور بعدی

نتیجه ششمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین با اعلام رضایت همه طرف ها و بازگشت نمایندگان به پایتخت ها و احتمال توافق نهایی در دور بعدی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پایان ششمین نشست کمیسیون مشترک برجام ، روسای هیات ها با ابراز خرسندی از تلاش‌های فشرده ، نتایج آخرین رایزنی ها را ارزیابی کردند .

عباس عراقچی با اشاره به پیشرفت‌های حاصله به ویژه در مورد پیش نویس متن مذاکرات اعلام کرد: بیش از هر زمان دیگری، توافق نزدیک شده و امید است در دور بعدی ، توافق نهابی شود . هر جند نمی توان تضمین کرد و موضوعات مهم باقی مانده نیازمند تصمیم‌گیری‌های جدی در پایتخت‌ها ، خصوصا در کشورهای طرف مذاکره بوده که انتظار می رود با جدیت و واقع بینی برای احیای برجام ، تصمیمی کنند .

انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در کمیسیون مشترک برجام هم ، گفت: پیشرفت های بیشتری در آخرین جلسه با محوریت موارد لغو تحریم های ایران به دست آمده ولی توافق حاصل نهایی نشده و انتظار می رود آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران در خصوص ادامه نظارت بر فعالیت‌های هسته ای به توافق برسند .

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه هم با اعلام رضایت از نتیجه جلسه عصر دیروز ، گفت: در صورت عدم وقوع رویداد غیرمنتظره ، انتظار می رود آخرین مسائل فنی مربوط به ویرایش سند نهایی در نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام و شاید طی دو هفته ، برطرف شود که در این صورت آخرین مرحله خواهد بود و دیگر نیازی به تمدید توافق فنی بازرسی های آژانس انرژی هسته ای نیست .

وی ادامه داد: انتظار می رود این توافقنامه تمدید نشود. چرا که تصمیمات قبلی لازم اجرا بوده و اگر همه آنها به قوت خود باقی بمانند، تصمیمی در مورد تمدید لازم نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ