کد خبر: ۱۷۲۲۱۱
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۴/۲۵

۴۰ شرکت کره‌ای ۷۰ میلیون دلار از طلب ایران را گرفتند /۲۰ میلیون دلار مانده
از محل پول‌های بلوکه شده :

۴۰ شرکت کره‌ای ۷۰ میلیون دلار از طلب ایران را گرفتند /۲۰ میلیون دلار مانده

۴۰ شرکت صادراتی در کره جنوبی ، ۷۰ میلیون دلار از مطالبات ۹۰ میلیون دلاری را از محل پول‌های بلوکه شده در ایران دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جونگ دیلی از قول منابع دیپلماتیک اعلام کرد:  40 شرکت در کره جنوبی که به ایران صادرات داشتند، ماه گذشته 70 میلیون از مطالبات 90 میلیون دلاری را از محل پول‌های بلوکه شده در ایران،دریافت کردند.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا در ماه مارس سال جاری میلادی(اسفند) به ایران اجازه داد از محل پول‌های بلوکه شده برای پرداخت به شرکت‌های کره ای استفاده کند.حدود 7 میلیارد دلار از سرمایه های ایران از سپتامبر 2019 در بانک صنعت و ووری بانک کره جنوبی مسدود شده است.

بانک مرکزی ایران از 2010 حساب هایی در این دو بانک باز کرده تا شرکت‌های کره‌ای بتوانند از طریق آنها انتقال مالی به ایران انجام دهند.

دولت آمریکا پس از وضع تحریم‌های جدید در 2018  به کره برای واردات نفت از ایران معافیت داد ولی این معافیت در 2019 پایان یافت.

پرداخت پول این شرکت ها از محل پول های بلوکه شده ایران به معنای حل شدن مشکل این حساب‌ها نیست. طبق اعلام منابع آگاه، مسئله این پرداخت ها جدا از رفع مسدود شدن سرمایه های ایران است و مذاکرات در این مورد ادامه دارد.

دولت کره جنوبی بارها وعده آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران در بانک های سئول را داده اما نتوانسته  چراغ سبزی از سوی آمریکا در این زمینه بدست آورد. حرف شنوی بسیار زیاد از آمریکا در این خصوص و پیروی از سیاست های ضد ایرانی واشنگتن باعث شده، سئول به عنوان رعیت آمریکا نزد افکار عمومی ایران شناخته شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ