کد خبر: ۱۷۲۳۱۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۴/۲۸

دستاورد جدید مپنا با امکان نصب در منازل و صنایع در هنگام قطع برق
مدیرعامل شرکت خبر داد:

دستاورد جدید مپنا با امکان نصب در منازل و صنایع در هنگام قطع برق

مدیرعامل گروه مپنا از پیاده سازی سیستم ذخیره انرژی های تک در مقیاس مگاوات با عنوان سامانه ذخیره انرژی با امکان نصب بر روی شبکه خانگی و صنایع برای استفاده در زمان قطع برق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس علی آبادی در حاشیه رونمایی از اولین ایستگاه شارژ خورشیدی خودروی برقی گفت: منابع عظیم نفت و گاز باید استخراج شده و به ثروت مولد تبدیل شوند. اینکه با فروش خام نفت و گاز، هزینه های جاری تأمین یا منابع نفتی و گازی بصورت خام برای نسل های آینده باقی گذاشته شود، رویکرد درستی نیست بلکه باید این ثروت خدادادی را تبدیل به ثروت مولد و با توسعه ای که از درآمدهای نفتی و گازی بوجود می آید، ثروت آفرینی کرد.

وی افزود: با تولید ایستگاه های شارژ خورشیدی می توان در مناطق دور افتاده و کویری هم ایستگاه شارژ خودرو احداث کرد و مردم با خودروهای برقی تا این مناطق هم بدون مشکل تردد کنند. مپنا در حال سازماندهی یک سامانه عظیم تبدیل و تولید انرژی الکتریکی برای خودروها است و در این خصوص با خودروسازان مختلف مذاکره کرده و برخی مذاکرات هم منجر به همکاری شده است.

این مقام مسئول با اشاره به وقوع خاموشی های متعدد در تابستان سال جاری ادامه داد: نامتوازن بودن مصرف برق و تولید، موجب کمبود در ساعات اوج شده است. در برخی نقاط که دسترسی مستمر به آب وجود ندارد از مخازن ذخیره آب استفاده می کنند به طوری که وقتی آب هست این مخازن را برای نیاز در زمان هایی که آب نیست، پر می کنند که می توان کار مشابهی را برای برق انجام داد.

علی آبادی تصریح کرد: همه مردم باید یک منبع ذخیره برق در خانه ها داشته باشند. در این خصوص باتری های UPS در بازار موجود است اما مپنا اقدام به پیاده سازی یک سیستم ذخیره انرژی های تک در مقیاس مگاوات با عنوان سامانه ذخیره انرژی (ESS) کرده که امکان نصب بر روی شبکه خانگی و صنایع را دارد و کارآیی آن بدین صورت است که ساعات غیر اوج و یا شبانه، برق در این سامانه ذخیره شده و در ساعات اوج و یا قطعی برق، امکان استفاده از برق ذخیره شده وجود دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ