کد خبر: ۱۷۵۰۹۸
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۶/۲۲

آخرین وضعیت پول‌های بلوکه شده ایران در عراق/ ظرفیت مبادلات ۳۰ میلیارد دلاری
رئیس اتاق مشترک دو کشور اعلام کرد:

آخرین وضعیت پول‌های بلوکه شده ایران در عراق/ ظرفیت مبادلات ۳۰ میلیارد دلاری

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق درباره آخرین وضعیت آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران توضیح و از ظرفیت مبادلات ۳۰ میلیارد دلاری در آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یحیی آل اسحاق درباره آخرین وضعیت آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در عراق به ایلنا گفت: توافقاتی در این خصوص انجام شده و تعامل در حال انجام است.بخش خصوصی مطالبات را دریافت کرده و باقیمانده بدهی عراق مربوط به بخش‌های نفتی و نیرو است.

وی افزود: روابط ایران و عراق مبتنی بر استراتژی و بلندمدت است.حجم مبادلات طرفین در گذشته بین ۳ تا ۷ میلیارد دلار بود که در آینده می‌تواند به ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار هم برسد. در موارد مختلفی همچون صادرات کالاهای غیرنفتی،نفتی، طرح های عمرانی و ... امکان توسعه روابط وجود دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: سفر آتی مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق به ایران فرصتی مناسب برای توسعه روابط و حل و فصل مسائل سیاسی و امنیتی است.

آل اسحاق در خصوص بدهی عراق به پیمانکاران ایرانی که در حال اجرای طرح های فنی و مهندسی هستند،گفت: بازگشت پول بخش خصوصی با مانع خاصی مواجه نیست. عراقی‌ها بدهی را قبول دارند اما به پشتیبانی دولت نیاز دارد تا رایزنی‌های لازم انجام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ