کد خبر: ۱۷۶۳۲۵
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۷/۲۷

برنامه دولت برای حذف دلار ترجیحی و احتمال پرداخت یارانه ۳۰۰ هزار تومانی

برنامه دولت برای حذف دلار ترجیحی و احتمال پرداخت یارانه ۳۰۰ هزار تومانی

وزیر اقتصاد از موافقت دولت با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی خبر داده و احتمال می رود با تجمیع یارانه‌های نقدی ، معیشتی و کالاهای اساسی ، ماهانه ۳۰۰ هزار تومان به دهک های کم درآمد داده شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، احسان خاندوزی با اشاره به اینکه حذف ارز ترجیحی در ستاد اقتصادی دولت قطعی شده ، گفت: ارز 4200 تومانی هزینه های سنگینی بر فعالان اقتصادی تحمیل می‌کند و قدرت رقابت تولید را کاهش می‌دهد.

وی همچنین از بررسی پیشنهاد پرداخت کارت اعتباری به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی به مردم در ستاد اقتصادی دولت خبر داد .

بر اساس این گزارش، ابراهیم رئیسی نیز از بررسی تمام جوانب این موضوع خبر داده و گفته است: بازار و مردم در جریان جزئیات حذف ارز ترجیحی قرار خواهند گرفت .

براساس این گزارش در قانون بودجه سال جاری، 8 میلیارد دلار برای تأمین کالای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد که به‌ طور کامل در شش‌ماه اول سال و 1.5 میلیارد دلار هم برای واکسن کرونا تأمین ارز شد که برابر کل ارز تأمین‌ شده برای همین اقلام در سال گذشته است.

اگر قرار باشد تا پایان سال حدود 4 میلیارد دلار ارز بر مبنای نرخ ای‌تی‌اس یا بازار آزاد برای واردات کالاهای اساسی تخصیص یابد ، دولت از محل فروش این ارز با احتساب دلار 25 هزارتومانی ، 100 هزار میلیارد تومان درآمد کسب خواهد کرد.

با کسر 16 هزار میلیارد تومان درآمد پایه ناشی از تسعیر با نرخ 4200 تومانی که سهم دولت است ، حدود 80 هزار میلیارد تومان برای توزیع نقدی یا کارت اعتباری طی 5 ماه در اختیار خزانه قرار می‌گیرد.

اگر قرار باشد این مابه‌التفاوت ریالی به 60 میلیون نفر از دهک های کم درآمد برسد با تجمیع دو یارانه نقدی و معشیتی که حدود 100هزار تومان است ، می‌توان انتظار پرداخت ماهانه حدود 300 هزار تومان به هر شخص با تجمیع سه یارانه نقدی، معیشتی و کالاهای اساسی را داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ