کد خبر: ۱۷۹۱۴۶
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱۵

انتقاد تند نماینده مجلس از افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان

انتقاد تند نماینده مجلس از افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از افزایش ۱۰درصدی حقوق کارکنان گفت: حقوق ها باید متناسب با تورم و شرایط فعلی افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غنی نظری با انتقاد از افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان در سال آینده گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه باید براساس میزان تورم حقوق ها افزایش پیدا کند. اینکه حقوق ها به اندازه یک چهارم تورم افزایش پیدا کند، یعنی حقوق بگیر ثابت ، زمین‌گیر می شود.

وی افزود: حامیان افزایش 10 درصدی دستمرد یا حقوق بالایی دارند یا نمی دانند در بازار چه خبر است ! تورم به ۴۰ درصد رسیده و طبق قانون برنامه ششم، حقوق‌ها باید همان 40 درصد افزایش پیدا کند. با 10 درصد افزایش حقوق، یعنی، ۳۰درصد مخارج و هزینه های زندگی کارمند در هوا است. این فرد اگر دهک شش است به دهک چهار سقوط می کند، ضریب جینی افزایش پیدا می کند و فاصله طبقاتی بیشتر می شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: حقوق ها باید متناسب با تورم و شرایط فعلی افزایش داشته باشد. دولت می‌تواند از جاهای دیگر بزند و شرکت های زیان ده را جمع آوری یا ادغام کند. ۱۷۰۰ میلیارد تومان بودجه شرکت های دولتی است که به کسی گزارشی در مورد این بودجه داده نمی شود.

نظری گفت: دولت باید حقوق های نجومی را کاهش دهد. در یکی از شرکت هایی که بالغ بر 50 هزار نفر نیرو دارد، متوسط 25 میلیون تومان حقوق می‌دهند. ببینید هیات مدیره بانک سپه چقدر حقوق می گیرند ! هیات مدیره بانک تجارت با یک صلوات چه میزان حقوق ها را افزایش دادند ! اینها را جمع کنند. نه اینکه حقوق کارمند ضعیف را روز به روز کمتر کنند

وی افزود: دولت برای انجام هر کاری، فقط حقوق کارمندان، معلمان و کارگران را زیاد می‌بیند ! نمی تواند از سرمایه داران مالیات بگیرد از جیب کارمند و کارگر ساده می زند ولی در مورد مولد سازی دارایی های دولت کاری نمی کند . در حال حاضر در تهران برخی دستگاه های دولتی ۱۵ساختمان دارند. در شرایطی که همه کارها الکترونیکی انجام می شود ، چه لزومی به این تعداد ساختمان است ؟!

عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: باید مدیریت انرژی ساختمان های دولتی به درستی انجام شود. میزان مصرف انرژی در دستگاهایی دولتی زیاد است در ساختمان شرکت ملی گاز هم بخاری روشن است هم پنجره باز است . باید فکری به حال این نوع هزینه ها در دستگاه های دولتی شود.

نظری اضافه کرد: باید محاسبه شود دستگاه های دولتی چه تعداد شرکت های زیان ده و ساختمان‌های اضافی برای فروش دارند. پول فروش آنها را در خزانه بریزند و برای اشتغال، تولید و سرمایه گذاری استفاده کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» علیرضا | ساعت ۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۹/۱۵
0
0
پاسخ
زنده باد حرف حق
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ