کد خبر: ۱۸۱۰۴۱
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۴

پیش نویس جدید سرمایه‌گذاری خارجی تهیه شد / تعجب و انتقاد سهامداران
وزیر اقتصاد:

پیش نویس جدید سرمایه‌گذاری خارجی تهیه شد / تعجب و انتقاد سهامداران

وزیر اقتصاد از ارسال پیش نویس جدید برای مراجع قانونی در زمینه سرمایه گذاری خارجی و اعلام تغییرات خبر داد و موجب تعجب و انتقاد سهامداران شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی با بیان اینکه مقاوم شدن اقتصاد نیازمند تمرکز بر توانمندی ها و قدرت تولید داخل و استفاده از ظرفیت خارج است به خبرنگاران گفت: باید به سمت کمترین میزان سیاسی شدن مناسبات اقتصادی حرکت کرد. پایه های تعامل های اقتصادی با نقش آفرینی بخش خصوصی و غیر دولتی باید به قدری قوی باشد که کمتر از نوسانات سیاسی همسایگان متأثر شد. ثمره تسهیل ارتباط فعالان اقتصادی در کشورهای همسایگان را بزودی مشاهده خواهد شد.

وی از ارسال پیش نویس جدیدی برای مراجع قانونی در زمینه سرمایه گذاری خارجی در ایران خبر داد و افزود: این پیش نویس درخصوص تغییرات جدی از جمله اقامت ها و مشوق های مالکیتی طولانی تر، افتتاح حساب های بانکی و رفع موانع است.

براساس این گزارش، سهامداران متصرر بورس هم از این اظهارات خاندوزی ، متحعب و منتقد شدند که چرا وی در برابر سقوط روزانه قیمت ها و شاخص ، سکوت کرده و به جای تمرکز بر حل مشکلات بازار سرمایه به فکر سرمایه گذار خارجی است و اینکه آیا اصولا" با شرایط وخیم دو سال اخیر بورس و تورم 45 درصدی ، رشد منفی اقتصاد ، تحریم ها ، قیمت گاز ۳ برابری قطر و ... آیا سرمایه گذاران خارجی حاضر به ورود هستند ؟    

از سوی دیگر ، مردم هم از ترس در حال خروج سرمايه به خارج بوده و در رمز ارزها ، فارکس ، خرید مسکن در ترکیه و... سرمایه گذاری کرده اند .

برخی هم به طنز اعلام کردند : از فردا سرمایه گذاران خارجی برای ورود و سرمایه گذاری در ایران به صف خواهند نشست !

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» مسلمان | ساعت ۱۳:۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۴
0
0
پاسخ
فارکس شرف داره به بورس تهران
لطفا برای مردم تعیین تکلیف نکنید! این حق ما هست که انتخاب کنیم کجا کار کنیم.

هر وقت دامنه نوسان، نقد شوندگی و کارآمد بودن بورس تهران رو درست کردین، ابزارهای لازم برای معامله گران فراهم کردین، امکان معامله کالاها، ارزها و شاخص های بورسی رو با اهرم برای ما فراهم کردین، اونوقت میتونیم بین فارکس و بورس تهران یکی رو انتخاب کنیم!

بی سوادی برخی مسئولین باعث خروج بروکرهای فارکس از کشور شد که ریسک فعالین این بازار رو افزایش داده و کار رو برای ما سخت کرده.
» منصف | ساعت ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۴
0
0
پاسخ
انصاف دولت رییسی را با بی انصافی رضایی وخاندوزی و....برابر نمی دانم چون خاندوزی اقتصاد بلده باید لااقل به مردم بگوید دربورس دنبال چی هستند و ریزش بورس تا کجاست تا رییسی وهییت دولت بتونن نظری بدهند ومردم تکلیفشان را بدانند که بفروشند وخارج شوند یا دیدشان را عوض کنند
» علی | ساعت ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۴
0
0
پاسخ
عجیب و باورنکردنی!!!

با سرمایه گذارن داخلی و سرمایه مردم که روی بزرگترین شرکت های تولیدی داخل صورت گرفته به شکل طعمه برخورد و امنیت سرمایه گذاری در ایران به معنای واقعی صفر می باشد. هیچ سرمایه گذاری خارجی صورت نخواهد پذیرفت و روزانه هزاران میلیارد تومان از کشور به سمت بازارهای خارج از کشور می باشد.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ