کد خبر: ۱۸۱۷۲۵
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳

دو بانک فروشنده بلوک ۱۴ و ۲۰ درصدی سهام با شانس اندک شدند
در روزهای آخر سال :

دو بانک فروشنده بلوک ۱۴ و ۲۰ درصدی سهام با شانس اندک شدند

دو بانک سینا و گردشگری ، برنامه عرضه دو بلوک ۱۴ و ۲۰ درصدی سهام زیرمجموعه را در روزهای پایانی سال و با شانس اندک دادند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک سینا و گردشگری که در واگذاری دارایی ها ناکام بودند ، بازهم در روزهای پایانی سال برنامه عرضه دو بلوک ۱۴ و ۲۰ درصدی سهام دادند که با توجه به تجربه سال های قبل با شانس اندکی همراه است.

شرایط عرضه بلوک ۱۴ درصدی "وکبهمن"

بانک سینا در نظر دارد بلوک ۱۴ درصدی سهام شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن را بطور عمده یا نقد و شرایطی از طریق بازار اول فرابورس به فروش برساند.

به این ترتیب، مقرر شده ۳۵۰ میلیون سهم در نماد " وکبهمن ۴" روز چهارشنبه ۲۵ اسفند از طریق کارگزاری بورس بهگزین عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۱۷۸۷۱ ریال، قیمت پایه کل ۶۲۵.۴ میلیارد تومان و سپرده حضور در رقابت ۶۲.۵ میلیارد تومان تعیین شده است.

در صورتی که تمایل خریدار یا خریداران به خرید نقدی باشد ، موظف هستند کل مبلغ مورد معامله را حداکثر طی دو روز کاری از تاریخ معامله پرداخت کنند. خریدار در صورت تمایل به خرید اقساطی باید ۴۰ درصد از ارزش کل معامله را بصورت نقد و حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز کاری از تاریخ مشخص شدن برنده مزایده و الباقی ۶۰ درصد معامله را در قالب شش قسمت مساوی با فواصل ۶ ماهه با نرخ سود سالانه ۱۸ درصد پرداخت کند که تاریخ اولین قسط ۶ ماه پس از تاریخ قطعی شدن معامله در فرابورس است.

شرایط عرضه بلوک ۲۰ درصدی "گنگین"

همچنین بانک گردشگری درصدد است بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان را بطور عمده و نقد یا شرایطی از طریق بازار پایه فرابورس روانه میز فروش کند.

بر این اساس، مقرر شده ۶۰۰ میلیون سهم‌در نماد "گنگین ۴" روز سه شنبه ۲۴ اسفند از طریق کارگزاری آپادانا عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۳۶۰۰ تومان، قیمت پایه کل ۲.۱ هزار میلیارد تومان و سپرده گذار در رقابت ۲۱۶ میلیارد تومان تعیین شده است.

کارگزار خریدار ملزم است از تاریخ مشخص شدن برنده مزایده میزان ۲۰ درصد از ارزش کل معامله را بصورت نقد پرداخت کند. الباقی ثمن معامله معادل ۸۰ درصد ارزش کل معامله باید طی سه فقره چک در قالب سه قسمت مساوی با فواصل دو ماهه با نرخ سود سالانه ۱۸ درصد در وجه فروشنده ارائه شود که تاریخ اولین چک یک ماه پس از قطعی شدن معامله در فرابورس است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ