کد خبر: ۱۸۶۱۱۷
۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱/۱۶

عرضه اولیه سهام شرکت‌های دانش بنیان و مخاطره پذیر در بورس و فرابورس

عرضه اولیه سهام شرکت‌های دانش بنیان و مخاطره پذیر در بورس و فرابورس

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سهام شرکت‌های دانش بنیان و مخاطره پذیر در بورس و فرابورس پیرو تاکید رهبر انقلاب عرضه اولیه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس از پیگیری برای حضور شرکت‌های دانش بنیان در بورس خبر داد و به ایرنا گفت: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری درباره نامگذاری سال جاری در خصوص اقتصاد دانش‌بنیان از ظرفیت کمیسیون برای تامین مالی آن‌ها در بازار سرمایه استفاده می‌شود.

وی افزود: گزارشی از وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شد و براساس آن اکنون حدود ۶ هزار  و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان فعال وجود دارد که ارزش بازار آنها حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است. این عدد نسبت به اندازه اقتصاد ایران عدد کوچکی است و باید تقویت شود.

این نماینده ادامه داد: مصوبه جهش تولید دانش بنیان مراحل پایانی را طی می کند و در هفته‌های آینده پس از تائید در شورای نگهبان به عنوان قانون ابلاغ خواهد شد و از این ظرفیت می توان برای تولید و اقتصاد استفاده کرد و به دلیل محدودیت‌های موجود مقرر شد از ظرفیت کمیسیون اقتصادی برای حضور این شرکت‌ها در بورس و تامین مالی آن‌ها در بازار سرمایه استفاده شود.

پورابراهیمی گفت: به پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مقرر شد شرکت مخاطره پذیر نیز در بازار سرمایه پذیرفته شود. همچنین در بازه زمانی یک ماه آینده با همکاری مرکز پژوهش‌ها، کمیسیون اقتصادی و معاونت علمی و فناوری طرح تشکیل شرکت مخاطره پذیر اقتصاد ایران با مشارکت معاونت علمی و فناوری نهایی و عملیاتی کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ