کد خبر: ۱۹۱۳۱۴
۰:۰ - ۱۴۰۱/۳/۳۰

دستور کار چادرملو در سال جاری برای دستیابی به پنج طرح دانش بنیان

دستور کار چادرملو در سال جاری برای دستیابی به پنج طرح دانش بنیان

چادرملو در سال جاری، پنج طرح دانش بنیان شامل طراحی و ساخت تجهیزات معدنکاری نوین IPCC، ساخت پنل های خورشیدی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات حفاری را در دستور کار قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داوودآبادی مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه فن آوری صنایع کانسار با اشاره به اهداف در بهره گیری از فناوری‌ های نوین و ساخت ماشین آلات صنعتی و معدنی گفت: این شرکت به دنبال ایجاد تحول بزرگ در زمینه دستیابی به فناوری‌های نوین در ساخت ماشین‌آلات داخلی با هدف افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف انرژی و مهمتر از همه قطع وابستگی به خارج و تثبیت ارتباط میان تولیدکنندگان، صنعتگران و مراکز علمی است .

وی افزود: شرکت صنایع کانسار با پشتوانه دو شرکت چادرملو و ماشین سازی اراک تکیه بر نیروی انسانی متخصص و بهره‌مندی از فناوری‌های روز و مدیریت اصولی در چالش برانگیزترین حوزه‌های اجرای پروژه‌های صنعتی و معدنی با بومی‌سازی حساس‌ترین حوزه‌های دانش مربوط به تجهیزات صنایع معدنی و تولیدی مرتبط در کنار مدیریت ساخت و استفاده از ظرفیت های داخلی و بطور خلاصه ساخت و تولید ماشین‌آلات و تجهیزات و توانمندسازی سازندگان داخلی را در دستور کار قرار داد.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق اولویت های اصلی تبیین شده از سوی مدیرعامل چادرملو در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌ آفرین، 5  طرح دانش بنیان شامل طراحی و ساخت تجهیزات معدنکاری نوین IPCC ، ساخت پنل های خورشیدی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات حفاری تا عمق 2500 متر، ساخت گلوله های آسیاب واحدهای فرآوری و ساخت واگن های باری لبه بلند در دستور کار قرار گرفت و نتایج قابل قبولی حاصل شد.

داوودآبادی عنوان کرد: رسالت دانش بنیان تعریف شده برای این شرکت گامی مهم در مسیر تعالی دانش خانواده بزرگ چادرملو و توسعه پایدار داخل از طریق داخلی سازی تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته صنایع معدنی است. به نحوی که با توجه به شرایط تحریمی حاکم ناشی از تروریسم اقتصادی ابرقدرت ها، تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای شرکت های در حال بهره برداری و پروژه‌های توسعه چادرملو با تکیه بر ظرفیت دانشی و زیرساخت های سازندگان داخلی در زمان مقرر و با جلوگیری از خروج ارز و بدون وابستگی به خارج تأمین می شوند.

وی مهم ترین چالش در مسیر افزایش اکتشاف ذخایر پنهان و عدم امکان افزایش ظرفیت تولید فولاد طبق اهداف برنامه افق 1404 را عدم دسترسی به فناوری‌ های جدید اکتشاف عمیق دانست و اضافه کرد:  بخش عمده اکتشافات فعلی معادن به دلیل استفاده از ماشین آلات حفاری قدیمی بصورت سطحی هستند. از این رو، چادرملو با تأمین 8 دستگاه ماشین آلات حفاری تا عمق 2500 گامی مهم برای اکتشافات گسترده در فلات مرکزی و بطور کلی در سراسر ایران برداشت. با این حال این تعداد ماشین به هیچ وجه پاسخگوی نیاز طرح های اکتشافی معادن نیست و کمبود چنین ماشین آلاتی با فناوری ساخت بالا، کشور را با یک چالش اساسی روبرو خواهد کرد. از این رو  مرحله طراحی و تولید ساخت ماشین حفاری عمیق در این شرکت آغاز شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ