کد خبر: ۱۹۱۳۶۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۳/۳۱

عامل اصلی زیان انباشته ۱۳.۵‌ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو / برنامه صادرات

عامل اصلی زیان انباشته ۱۳.۵‌ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو / برنامه صادرات

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: دلیل اصلی زیان انباشته ۱۳.۵‌ هزار میلیارد تومانی شرکت در سال‌های گذشته مربوط به تولید زیاد خودروهای زیان‌ده و بی‌کیفیت بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی خطیبی در مراسم رونمایی از کامیون کشنده جدید شرکت ایران خودرو دیزل، گفت:در سال‌های گذشته تولید پژو 405 جی ال ایکس با داشتن بیشترین نارضایتی مردم و زیان از بیشترین تیراژ نیز برخوردار و یکی از دلایل زیان انباشته ایران خودرو بی توجهی به تنوع و کمیت تولید بود.

وی افزود: دی‌ ماه سال گذشته شرکت بورس زیان انباشته 13‌ هزار و 500 میلیارد تومانی را برای سال 1401 برای گروه صنعتی ایران خودرو پیش بینی کرد که حاصل بی توجهی به کیفیت و تیراژ تولیدات بود.سال جاری تیراژ تولید 750 هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو هدفگذاری شده که 25 هزار دستگاه آن خودروهای تجاری و بقیه خودروی سواری است.

خطیبی از برنامه ریزی برای صادرات حداقل 15 هزار دستگاه خودرو سال جاری خبر داد و گفت: این خودروها به بازار روسیه و ونزوئلا صادر خواهند شد. پنج‌هزار دستگاه خودروی دنا پلاس اتوماتیک به ونزوئلا صادر و برای حضور در بازار روسیه، سرمایه گذاری مشترک با این کشور پیش‌بینی می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ