کد خبر: ۱۹۳۱۴۸
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۵/۲۵

پیشنهاد عرضه خودروهای وارداتی و خارجی در بورس کالا / دو شرط  تحقق اهداف
رئیس انجمن معادن و صنایع اتاق اعلام کرد:

پیشنهاد عرضه خودروهای وارداتی و خارجی در بورس کالا / دو شرط تحقق اهداف

رئیس انجمن معادن و صنایع اتاق با اعلام دو شرط برای تحقق اهداف ورود خودرو به بورس کالا، پیشنهاد عرضه خودروهای وارداتی و خارجی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم جمیلی به صدا و سیما گفت: ورود ایران خوردو و سایپا یا هر خودروساز دیگری به بورس کالا می‌تواند اقدام موثری باشد. زیرا باعث ایجاد شفافیت و رقابت شده و رقابت هم در کیفیت و هم در قیمت محصول موثر است.

وی افزود: استمرار عرضه و کنار گذاشتن کامل رویکرد قیمت‌گذاری دستوری دو شرط اصلی برای تحقق اهداف ورود خودرو به بورس کالا است. موضوع مهم دیگر این است که امکان عرضه محصولات وارداتی هم در بورس کالا ایجاد شود و افرادی که خودرو وارد کردند، نیز بتوانند به راحتی محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند. این امر باعث ایجاد شفافیت و رقابت در کل بازار می‌شود.

این مقام صنفی ادامه داد: از سوی دیگر دولت می تواند با توجه به قیمت خودرو و ارز، مالیات را به دلیل عرضه در بورس به صورت واقعی دریافت کند. یعنی هم درآمد دولت واقعی تر و شفاف تر می شود و هم به خودرو به عنوان کالایی سرمایه ای نگاه نمی شود و هر کسی که نیاز به خودرو داشته باشد، اقدام به خرید می‌کند.

ابراهیم جمیلی گفت: فرصت خوبی است که با توجه به مصوبه مجلس برای واردات خودرو ، محصولات خارجی نیز در بورس کالا عرضه شوند تا باعث شفاف شدن قیمت ها شود. با این اقدام می توان از قیمت‌های دستوری فاصله گرفت و به قیمت‌های واقعی رسید و دولت هم بتواند مودیان فراری پرداخت مالیات را شناسایی کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


 

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ