کد خبر: ۱۹۴۶۱۲
۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۶/۹

قبض ۱۲ میلیون تومانی برق برای پرمصرف ترین تهرانی/ ۵۰۰ هزار واحد مجانی

قبض ۱۲ میلیون تومانی برق برای پرمصرف ترین تهرانی/ ۵۰۰ هزار واحد مجانی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: در تابستان بیش از ۲.۳ میلیون مشترک پاداش صرفه‌جویی گرفتند اما قبض ۱۲ میلیون تومانی هم صادر شد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کامبیز ناظریان درباره شبکه برقی تهران اعلام کرد: با محدودیت‌های سنواتی در مسئله برق روبرو بوده و در سال گذشته محدودیت‌هایی برای مردم در بخش خانگی، تجاری و کسب‌وکارها اعمال شد اما با آغاز به کار دولت سیزدهم، برنامه‌ریزی منسجمی برای پایداری شبکه برق در تابستان با در دستور کار قرار گرفتن 100 برنامه عملیاتی صورت گرفت که بخش اعظم این برنامه در مدیریت عرضه و تقاضا بود.

علاوه بر برنامه افزایش 6 هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق، اقدامات موثری در زمینه ثبت رکورد بی سابقه اتمام تعمیرات نیروگاهی در پایان اردیبهشت‌ با تلاش شبانه روزی صورت گرفت که در پایداری شبکه برق تابستان و گذر از تابستان بدون خاموشی بسیار مهم بود.

پیک مصرف برق تابستان به رقم بی سابقه 69.5 هزار مگاواتی رسید و نیاز مصرف برق تهران 5.35 هزار مگاوات بود که نسبت به اوج نیاز مصرف سال گذشته 3.3 درصد رشد داشت. سال گذشته بالغ بر 250 مگاوات خاموشی در زمان پیک در تهران رخ داد اما در سال جاری با وجود افزایش 400 مگاوات، برق به صورت پایدار و بدون اعمال خاموشی تأمین شد.

در تابستان تهران بیش از 2 میلیون مشترک در زمینه کاهش مصرف برق، مشارکت داشت و معادل 150 مگاوات در پیک تابستان، توسط مشترکین خانگی مدیریت مصرف و صرفه‌جویی صورت گرفت.

بیش از 4 میلیون و 403 هزار صورتحساب صادر شده و بیش از 2.3 میلیون مشترک پاداش صرفه‌جویی گرفتند و در این بین برای بیش از 500 هزار مشترک با اعمال پاداش صرفه‌جویی، صورت حساب صفر صادر شد.

مشترکان پرمصرف برق که هر چند اندک هستند و بیش از 40 برابر یک مشترک عادی مصرف برق دارند اما قبوض برق بیش از 12 میلیون تومانی صادر شده است. البته بیش از 80 درصد مشترکان برق تهران الگوی مصرف برق را رعایت می کنند و بسیاری از مشترکان، خوش مصرف هستند.

 

همچنین در بخش ادارات شاهد 200 مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق در زمان پیک بوده و با استفاده از ظرفیت مولدهای خودتأمین، 150 مگاوات دیگر نیز از نیاز مصرف برق شبکه در زمان پیک کاهش پیدا کرد و در مجموع 600 مگاوات صرفه‌جویی و کاهش نیاز مصرف برق رقم خورد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ