کد خبر: ۱۹۸۴۰۷
۱۵:۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۶

تصویب عرضه سهام
وزیر صنعت مدعی شد:

تصویب عرضه سهام "خپارس" با حضور سرمایه گذار خارجی/ شرط خصوصی سازی

وزیر صنعت با اعلام تصویب عرضه سهام پارس خودرو در هیات واگذاری، مدعی شد: این شرکت مشتری و سرمایه گذار خارجی مشتاق دارد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی امین بعد از بازدید دیروز ابراهیم رئیسی از وزارت صنعت، گفت: واگذاری سهام مدیریتی پارس خودرو در هیات عالی واگذاری تصویب شده است.

وی بدون اشاره به درصد و شروط واگذاری مدعی شد: این شرکت مشتری و سرمایه گذار خارجی مشتاق دارد!

براساس این گزارش، "خپارس" درحالی با تولید 100 هزار و 801 دستگاه انواع سواری ، رکورد جدیدی را ثبت کرد (افزایش 32 هزار و 425 دستگاه به صورت نقطه به نقطه ) که حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی پیش از این اعلام کرده بود: برای واگذاری واقعی مدیریت ایران خودرو و سایپا باید سهام تودلی و چرخه ای این دو شرکت واگذار شود و در پی اصرار وزارت صنعت بر واگذاری پارس خودرو، تفاهم نامه ای با ایدرو و معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت امضا شد.

طبق این تفاهم نامه باید تا پایان بهمن، استراتژی توسعه صنعت خودرو با افق 10 ساله منتشر و تمام محصولات ایران خودرو و سایپا تا پایان سال از شمول قیمت گذاری دستوری خارج شوند. همچنین واگذاری سهام تودلی دو شرکت تا پایان سال به سرانجام برسد.

با این شروط و تعهدات مکتوب وزارت صنعت، مجوز واگذاری پارس خودرو صادر شد و به دلیل عدم حضور مستقیم دولت در ترکیب سهامداری، هیات مدیره و مجمع سایپا درباره نحوه واگذاری و ارزش گذاری آن تصمیم می گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ