کد خبر: ۲۰۰۰۵۶
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴

قیمت هر اونس طلا از ۱۹۲۰ دلار گذشت به خط مقاومت مهم نزدیک شد
با ثبت رکورد بیشترین رقم ۹ ماه گذشته:

قیمت هر اونس طلا از ۱۹۲۰ دلار گذشت به خط مقاومت مهم نزدیک شد

قیمت هر اونس طلا با ۱.۲۲درصد رشد به بیش از ۱۹۲۰ دلار رسید تا ضمن ثبت رکورد بیشترین رقم ۹ ماه گذشته به سطح حیاتی ۱۹۵۰ دلار نزدیک شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، قیمت طلا در آخرین روز کاری هفته بازارهای جهانی به بیشترین رقم طی 9 ماه گذشته رسید و به سطح حیاتی 1950 دلار در هر اونس نزدیک شد که ناشی از کاهش نرخ تورم آمریکا و انتظار آرام شدن روند افزایشی نرخ بهره بانک مرکزی است.

براساس این گزارش، دلیل اصلی افزایش قیمت طلا طی 3 ماه گذشته هم کاهش تورم و سود اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا و همچنین کاهش ارزش دلار است. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا سیاست‌های پولی را در اجلاس آینده آرام‌تر کند و میزان افزایش نرخ بهره را کاهش دهد.

هر چند همواره طلا به‌ عنوان پشتوانه ایمن هنگام تورم بوده و قیمت آن با افزایش تورم بیشتر می شود اما افزایش نرخ بهره، هزینه نگه‌داری این فلز گران‌بها را بیشتر و تمایل خرید را کم کرده است.

نرخ تورم در آمریکا در پایان بهار به بیشترین حد طی 40 سال گذشته و 9.1 درصد رسید. درحالی‌که هدف بانک مرکزی دو درصد اعلام شده بود. به همین دلیل فدرال رزرو از مارس  طی 7 مرحله 425 واحد جهت کم کردن قیمت‌ها به نرخ بهره اضافه کرد. پیش از آن نرخ بهره که به‌دنبال کرونا تا صفر رسیده بود، فقط 25 واحد افزایش داشت. بانک مرکزی آمریکا 4 بار پیاپی نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد و بعد در دسامبر این افزایش را تا 50 واحد کاهش داد.

اقتصاددان‌ها انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس آینده 25 واحد افزایش دهد. تحلیلگران عقیده دارند اگر طلا بتواند در سطح 1900 دلار باقی بماند، نشانه‌های خوش‌بینانه‌ای برای ماه‌های آینده وجود خواهد داشت و قیمت این فلز گران‌بها می‌تواند تا محدوده 1950 دلار افزایش پیدا کند.

 قیمت نقره امروز با 1.53درصد افزایش به 24 دلار و 37 سنت رسید و پلاتین با 0.17درصد کاهش 1069 دلار و 21 سنت معامله می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ