کد خبر: ۲۰۹۸۱۳
۰:۰ - ۱۴۰۲/۳/۱

توسط مدیرعامل:

"شهر" معرفی شد / راه‌اندازی نخستین صندوق املاک و پیش بینی EPS

مدیرعامل گروه مالی شهر با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از راه‌اندازی نخستین صندوق املاک و مستغلات شهرداری‌ها و پیش بینی EPS خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه معارفه گروه مالی شهر بعدازظهر شنبه 30 اردیبهشت برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور اسماعیل درگاهی مدیرعامل و نماینده تامین سرمایه دماوند به عنوان ارزشگذار برگزار شد تا آماده عرضه اولیه سهام در آینده نزدیک باشد.

بر اساس این گزارش، اسماعیل درگاهی مدیرعامل گروه مالی شهر با اشاره به تاریخچه این مجموعه گفت: گروه مالی شهر در بدو امر با نام گروه توسعه اقتصادی رستا بصورت سهامی خاص به منظور بهره برداری از فرصت های اقتصادی و مدیریت بهینه شرکت های زیر مجموعه بانک شهر تاسیس و 30 آبان سال 91 نزد مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید و 15 شهریور سال 99 نام شرکت به گروه مالی شهر تغییر یافت.

وی افزود: مالکیت 99.9 درصد سهام به بانک شهر تعلق دارد و سه شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه، توسعه اعتبارسنجی شهر و توسعه گردشگری شهر آیین جزو زیرمجموعه ها با مالکیت 99 درصدی و ارتباطات همراه هوشمند شهر، جهان اقتصاد و سرمایه آتیه ایرانیان، لیزینگ شهر، عمراه شهر پایدار، لیزینگ شهر، کارگزاری شهر، صرافی شهر، آب و برق کیش و تامین سرمایه تمدن با مالکیت 50 تا 10 درصدی محسوب می شوند. سرمایه شرکت در بدو تاسیس با 28 نیروی انسانی، 100 میلیارد تومان بوده که طی سه مرحله افزایش سرمایه به 3.3 هزار میلیارد تومان رسیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: پذیره نویسی و عرضه اولیه سهام در بورس تهران،  شناسایی فرصت های سرمایه گذاری مناسب جهت افزایش بازدهی و کسب سود مطلوب در سال جاری و آینده، ارایه مشاوره و طراحی ابزارهای مالی و پولی جهت مدیریت بهینه منابع مالی شهرداری‌های کلان شهرها، طراحی و پیاده سازی سیستم تأمین مالی زنجیره تأمین شهرداری های کلان شهرها با همکاری بانک شهر، انتقال سهام و خروج از شرکت های غیر ابزاری و غیر مرتبط با ماموریت گروه، پیگیری و انتقال سهام شرکت های ابزاری متعلق به بانک و شرکت های وابسته به گروه، حضور تخصصی در بازار سرمایه به منظور حضور فعال در بازار و استفاده از فرصت ها، افزایش حوزه خدمات مالی با توجه به هم افزایی ایجاد شده بین شرکت های ابزاری، افزایش سرمایه و اصلاح ساختار سرمایه زیر مجموعه ها جزو اقدامات پیش روی شرکت بشمار می رود.

درگاهی منابع اصلی درآمدی برای شرکت های گروه را سرمایه گذاری از محل درآمد سود سهام و سود فروش سرمایه گذاری ها عنوان کرد و گفت: گروه مالی شهر نیز با توجه به عمده فعالیت ها، سود زیر مجموعه ها و سود تقسیمی شرکت های تحت مالکیت را به عنوان منبع اصلی درآمدی شناسایی می کند.

وی، اصلاح ساختار سرمایه گذاری بانک شهر در چارچوب مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، برنامه ریزی و سازمان دهی گروه مالی شهر به عنوان نهاد مالی و ثبت آن در سازمان بورس، برنامه ریزی و راهبری تبدیل گروه مالی شهر به شرکت سهامی عام و عرضه اولیه در بورس، پایش و تجزیه و تحلیل بازارهای مالی جهت استفاده از فرصت های موجود در راستای ارتقا منافع سهامداران، برنامه ریزی جهت استفاده از منابع بازارهای پولی و مالی جهت افزایش منافع سهامداران و انتشار 300 میلیارد تومان اوراق مرابحه، خرید 20 درصد سهام تأمین سرمایه تمدن، اولین انتشار اوراق تامین مالی شهرداری توسط گروه مالی شهر را جزو اهم عملیات انجام شده در سال گذشته ذکر کرد.

مدیرعامل گروه مالی شهر اضافه کرد: با فعالیت جدی در حوزه داده کاوی طی سال گذشته ، فعال کردن ابزارهای هوش مصنوعی دنبال می شود. مدیریت دارایی و بازار گردانی سهام  ، راه اندازی صندوق سبد گردانی ، صندوق های سرمایه گذاری ، خدمات  مشاوره سرمایه گذاری جزو ماموریت ها بوده و تمرکز ویژه روی بهره گیری از ابزاری های پولی و مالی جدید خواهیم داشت.

درگاهی از راه‌اندازی نخستین صندوق املاک و مستغلات شهرداری‌ها با نام نقش جهان خبر داد و گفت: به‌زودی مجوز این صندوق اخذ می شود. سود گروه مالی شهر با رشد 118 درصدی از 31.6 میلیارد به 1.1 هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسید. حجم ریالی سرمایه‌گذاری‌های غیربورسی با رشد 7190 درصدی همراه شد و از 63.3 میلیارد در سال 95 به 4.6 هزار میلیارد تومان در پایان سال قبل افزایش یافت.

وی ادامه داد: 35 درصد دارایی ها، پرتفوی بورسی و 65 درصد ، پرتفوی غیربورسی است. پیش‌بینی‌ شده سال جاری بالغ بر 1.7 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی و سود 339 ریالی برای هر سهم محقق شود. EPS بصورت پلکانی در سال 1406 به 968 تومان خواهد رسید. در سال‌های آتی افزایش سرمایه نخواهیم داشت اما در نخستین مجمع، حداقل 60 درصد سود نقدی توزیع خواهیم کرد. دو زیرمجموعه دیگر نیز مراحل عرضه اولیه سهام در بازار سرمایه را طی می‌کنند که احتمالاً در فرابورس پذیرش و درج خواهند شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ