کد خبر: ۲۰۹۸۲۶
۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۳/۱

توضیحاتی درباره قیمت گذاری چهار خودرو و مغایرت نرخ های مصوب با واقعیت!
در واکنش به محاسبات شورای رقابت اعلام شد:

توضیحاتی درباره قیمت گذاری چهار خودرو و مغایرت نرخ های مصوب با واقعیت!

شرکت کرمان موتور درباره تعیین قیمت شورای رقابت برای چهار محصول سواری و شرایط فروش توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت کرمان موتور با اشاره به انتشار مطالب خلاف واقع در خصوص نحوه فروش محصولات بخصوص قیمت های اعلامی شورای رقابت در برخی رسانه ها، اعلام کرد: شورای رقابت در جلسه 16 اردیبهشت برای 4 محصول سواری این شرکت قیمت هایی تعیین کرده که مبنای محاسباتی آنها با واقعیت های امروز مغایرت کامل دارد.

یکی از مهمترین مغایرت ها براساس اعلام صریح اعضای شورا در جلسه 23 اردیبهشت، اعمال نرخ ارز 28.5 هزار تومانی برای محاسبه قیمت ها بوده که اصولاً بیش از 4 ماه است ط سیاسبقت های بانک مرکزی این نرخ ارز برای واردات خودروسازان اعمال نمی شود و شرکت های خودروسازی باید ارز واردات قطعات منفصله خودرو را از بازار متشکل ارزی با نرخ بین 40 تا 45 هزار تومان تأمین کنند. لذا محاسبات قیمت ها باید براساس نرخ جاری اصلاح شود.

پس از اعلام نرخ ها از سوی شورای رقابت این شرکت هیچگونه اعلام فروش و یا ثبت نامی برای این 4 محصول نداشت و تصویر ایجاد شده مبنی بر فروش محصولات کرمان موتور طبق قیمت اختیاری یا هر قیمت دیگری کاملاً خلاف واقع است.

در صورت ادامه اصرار شورای رقابت بر قیمت های اعلامی که بر مبنای مفروضات اشتباه است این 4 محصول از چرخه تولید کرمان موتور حذف خواهند شد. زیرا طبق منطق اقتصادی، تولید و فروش با زیان امکان پذیر نیست.

دستورالعمل شورای رقابت صرفاً برای خودروهای سواری بوده و وانت و خودروهای تجاری دیگر را شامل نمی شود. لذا فروش خودروهای تجاری و وانت در اختیار شرکت های خودروساز است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ