کد خبر: ۲۱۰۳۴۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۳/۲۱

ایران با رشد اقتصادی ۴.۷ درصدی در رده ۱۵ ایستاد/ همسایه کوچک در صدر
طبق اعلام بانک جهانی:

ایران با رشد اقتصادی ۴.۷ درصدی در رده ۱۵ ایستاد/ همسایه کوچک در صدر

بانک جهانی با بررسی رشد اقتصادی ۷۲ کشور اعلام کرد: اقتصاد ایران در پاییز سال گذشته با رشد ۴.۷ درصدی حایز رتبه ۱۵ شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک جهانی طی گزارشی با عنوان دورنمای اقتصادی جهان آمار مربوط به رشد اقتصادی 72 کشور جهان در سه‌ماهه چهارم 2022 برابر با پاییز سال گذشته را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش این بانک از رشد 4.7 درصدی اقتصاد ایران در پاییز سال گذشته خبر داده و از نظر رشد اقتصادی میان 72 اقتصاد دنیا در رتبه 15 جهان قرار گرفت.اقتصاد ایران در سه‌ ماه نخست سال 2022 رشد 5 درصدی را تجربه کرده و این رقم در سه‌ماهه دوم به 2.5 درصد کاهش یافته اما در سه‌ماهه سوم با روند صعودی به 3.4 درصد و در سه ماه پایانی به 4.7 درصد رسید.
 
متوسط رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته در این دوره تنها 1.2 درصد بوده و اقتصاد آمریکا در این زمان تنها 0.9 درصد، منطقه یورو 1.8 درصد و ژاپن 0.4 درصد رشد کردند. کشور در حال توسعه‌ای مثل چین و هند نیز در این دوره رشد 2.9 و 4.5 درصدی داشتند. متوسط رشد اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نیز در زمستان گذشته برابر با 4.9 درصد برآورد شد.
 
ارمنستان از نظر رشد اقتصادی اول شد
 
اقتصاد ارمنستان بیشترین رشد را داشت و به 12.7 درصد رسید. کشور جنگ‌زده اوکراین نیز با رشد منفی 31.4 درصدی در انتها ایستاد.
 
بعد از ارمنستان 13 کشور دارای رشد اقتصادی بیشتری نسبت به ایران بودند که شامل اندونزی با 5 درصد، مالزی با 7.1 درصد، مغولستان با 7.3درصد، فیلیپین با 7.1 درصد، ویتنام با 5.9 درصد، بلیز با 10.6 درصد، گرجستان با 9.7 درصد، قطر با 8 درصد، عربستان با 5.5 درصد، امارات با 5.5 درصد، بوتسوانا با  5.9 درصد، رواندا با 7.2درصد و زامبیا با 5.6 درصد هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
برچسب ها
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ