کد خبر: ۲۱۳۳۲۷
۰:۱ - ۱۴۰۲/۵/۳۰

توسط مدیرعامل شرکت و نماینده ارزش گذار:

"تکاردان" معرفی شد / برنامه افزایش سرمایه و ارزش برآوردی شرکت و هر سهم

مدیرعامل تامین سرمایه کاردان و نماینده ارزش گذار با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از برنامه افزایش سرمایه و ارزش برآوردی شرکت و هر سهم خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه معرفی شرکت تامین سرمایه کاردان جهت اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور احسان مرادی  مدیرعامل و آزاده شکری نماینده ارزش گذار از تامین سرمایه دماوند برگزار شد تا این شرکت 900 میلیاردی تومانی آماده عرضه اولیه 7 درصدی سهام در آینده نزدیک شود.

معرفی شرکت و ترکیب سهامداران

بر اساس این گزارش، احسان مرادی  مدیرعامل تامین سرمایه کاردان درخصوص تاریخچه شرکت گفت: "تکاردان" 17 دی سال 92 بصورت سهامی خاص و پس از ثبت نزد اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران، 24 دی سال 92 به عنوان نهاد مالی در سازمان بورس به ثبت رسید. سرمایه فعلی شرکت 900 میلیارد تومان و بانک سامان و تجارت با 32.3 و 31.3 درصد، سرمایه گذاری ایرانیان و سرمایه گذاری سامان هرکدام با 16.7 درصد در ترکیب سهامداری حضور دارند.

رئیس و دو عضو هیات مدیره نام آشنا

وی افزود: علاوه‌ بر پذیر نویسی و تعهد خرید اوراق بهادار در عرضه های ثانویه که فعالیت اصلی شرکت بشمار می‌رود به واسطه اخذ مجوزهای مربوطه، خدمات سبدگردانی، مشاوره پذیرش اوراق بهادار، مشاور عرضه، مشاور سرمایه گذاری نیز به عنوان فعالیت های فرعی شناخته می شود. مهدی کرباسیان رئیس اسبق ایمیدرو به عنوان رئیس هیات مدیره، علیرضا توکلی کاشی رئیس اسبق اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس و احسان ترکمن مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در ترکیب اعضای هیات مدیره حضور دارند.

سهم بازار 17 درصدی از انتشار اوراق

این مقام مسئول ادامه داد: تامین مالی مبتنی بر بدهی یکی از اصلی ترین فعالیت شرکت های تامین سرمایه محسوب می شود که کاردان از بدو فعالیت تا پایان خرداد سال جاری بالغ بر 31.6 هزار میلیارد تومان اوراق در قالب تعهد پذیره نویسی ، 4 هزار میلیارد تومان پذیره نویسی اوراق دولتی و کمتر از یک هزار میلیارد تومان اوراق تبعی منتشر کرد. در سال گذشته نیز 13.6 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کرد که سهم بازار 17 درصدی از انتشار اوراق و رتبه یک را به خود اختصاص داد.

مرادی با بیان اینکه مدیریت صندوق های سرمایه گذاری و مدیریت دارایی فعالیت اصلی دوم شرکت های تامین سرمایه بشمار می آید، اضافه کرد: کاردان با حدود 54 هزار میلیارد تومان و 7 صندوق از لحاظ دارایی تحت مدیریت رتبه دوم را بعد لوتوس پارسیان و تمدن دارا است. در بخش مشاوره مالی، سال گذشته پنج ارزش گذاری به عرضه اولیه منجر شد و 30 درصد سهم بازار تعهد عرضه اولیه و متعهد خرید سهام شرکت های عرضه اولیه شده به کاردان تعلق دارد. در سه ماه نخست سال نیز ارزش گذاری سه شرکت به عرضه اولیه در فرابورس انجامید و سهم بازار به 38 درصد افزایش پیدا کرد.

وی عنوان کرد: در بخش مشاوره پذیرش شرکت های سیمان تجارت مهریز ، آرتا تجارت زرین، مدیریت فرآیندهای نیروگاهی ایرانیان و پتروشیمی پلی استایرن انتخاب در دست اقدام است. تجربیات مطلوبی هم در زمینه پذیرش  و ارزش گذاری شرکت های استارت آپی وجود دارد که تپسی یکی از این موارد بود که سال گذشته در فرابورس پذیرش، درج و عرضه اولیه شد.

بررسی عملکرد مالی

مدیرعامل تامین سرمایه کاردان درخصوص عملکرد مالی شرکت توضیح داد: در سه ماه نخست سال درآمدهای عملیاتی، سود عملیاتی و خالص نسبت به مدت مشابه قبل به ترتیب با رشد 87، 70 و 82 درصد روبرو شد. میزان درآمدها و سود خالص در سال گذشته بالغ بر 1.7 و 1.05 هزار میلیارد تومان و سود خالص در سه ماه نخست بالغ بر  346 میلیارد تومان(حسابرسی نشده) بود.

برنامه افزایش سرمایه از دو محل

مرادی اضافه کرد: شرکت به لحاظ مالیاتی تا پایان سال 99 به جز دو سال 93 و 98 قطعی و تسویه شده که برای این دو سال نیز به مالیات تشخیصی اعتراض شده که موضوع توسط هیات حل اختلاف مالیاتی در دست رسیدگی است. همچنین برنامه افزایش سرمایه از دو محل سود انباشته و صرف سهام پس از عرضه اولیه در دستور کار است.

برنامه های آتی

وی درخصوص برنامه های آتی گفت: بهبود استقرار حاکمیت شرکتی، افزایش سهم بازار و دارایی های تحت مدیریت، تنوع بخشی مشتریان و توسعه همکاری با بانک ها، بازنگری در برنامه های راهبردی، بهبود کفایت سرمایه و انتشار اوراق، تاسیس صندوق مولتی NAV، صندوق در صندوق، صندوق سهامی اهرمی ، شاخص هم وزرن و بازنشستگی تکمیلی در دستور کار است.

ارزش برآوردی هر سهم و کل شرکت

آزاده شکری نماینده ارزش گذار از تامین سرمایه دماوند نیز با بررسی الگوهای ارزش گذاری، ارزش برآوردی هر سهم را 10038 ریال و کل شرکت را 9 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ