کد خبر: ۲۱۳۸۹۴
۰:۰ - ۱۴۰۲/۶/۲۰

حضور گروه بهمن و کروز در هیات مدیره ایران خودرو بدون مشکل شد !
طبق رای هیات تجدیدنظر شورای رقابت:

حضور گروه بهمن و کروز در هیات مدیره ایران خودرو بدون مشکل شد !

هیات تجدیدنظر شورای رقابت، برنامه گروه بهمن در گرفتن دو صندلی هیات مدیره ایران خودرو را قانونی دانست و این خودروساز را از هرگونه انحصار تبرئه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هیات تجدیدنظر شورای رقابت هفته گذشته جلسه‌ای برای بررسی برنامه گروه بهمن در گرفتن دو صندلی هیات مدیره ایران‌ خودرو، برگزار و به نفع گروه بهمن رأی صادر و این مجموعه را از هرگونه انحصار مبرا کرد. البته گویا شکایت ایران‌ خودرو محفوظ است و در صورتی که بخواهد، می‌تواند شکایتی علیه گروه بهمن تنظیم کند.

براساس این گزارش با توجه به اینکه دو عضو هیأت‌مدیره ایران‌ خودرو از گروه بهمن هستند، شکایت به جایی نخواهد رسید. از همین‌ رو گروه بهمن که در حال تلاش برای گرفتن سومین صندلی است، ‌موضوع را تمام شده فرض کرده و در محافل خصوصی از گرفتن ایران‌ خودرو صحبت می‌کند.

سایر قطعه‌سازان و بخصوص قطعه‌سازان کوچک از فضای بوجود آمده نگران هستند و پیش‌بینی می‌کنند در آینده در زنجیره تأمین ایران‌ خودرو سهمی نخواهند داشت. چرا که کروز رفتار انحصارگرایانه خواهد داشت.

طبق جلسه اول مرداد سال جاری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس که با حضور وزیر صنعت برگزار شد حضور کروز با دو عضو هیات مدیره در ایران خودرو، بر خلاف ماده ۴۷ قانون اصل ۴۴ قانون اساسی اعلام شد.

بلوک ۳.۳۶ درصدی سهام ایران خودرو به ارزش ۳.۲ هزار میلیارد تومان 29 مرداد عرضه توسط بانک صادرات به گروه بهمن واگذار شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ