کد خبر: ۲۲۰۷۸۱
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵

توسط مدیرعامل و مدیرمالی شرکت و نماینده ارزش گذار:

"آردینه" معرفی شد / محل صرف منابع عرضه اولیه و برنامه افزایش سرمایه

مدیرعامل و مدیر مالی گلوکز و نشاسته آردینه و نماینده ارزش‌گذار با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از مقاصد صادراتی، محل صرف منابع عرضه اولیه و برنامه افزایش سرمایه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه معرفی شرکت نشاسته و گلوکز آردینه جهت اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور مسعود امینی مدیرعامل، کیومرث کیارودی مدیر مالی و آزاده شکری مدیر ارزش‌گذاری تأمین سرمایه دماوند به عنوان نماینده ارزش گذار برگزار شد تا این شرکت 40 میلیارد تومانی در آینده نزدیک آماده عرضه اولیه سهام در بازار دوم معاملات فرابورس شود.

معرفی شرکت و جایگاه در صنعت

بر اساس این گزارش، مسعود امینی مدیرعامل نشاسته و گلوکز آردینه با بیان اینکه این مجموعه با تجربه‌ای بیش از 60 سال در تولید نشاسته به این مرحله رسیده، گفت: شرکت 21 دی سال 76 به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی اصفهان به ثبت رسید و با ظرفیت اسمی 10 هزار تن نشاسته، 35 هزار تن گلوکز و 1500 تن گلوتن شروع به بهره‌برداری کرد. نام شرکت سال 99 به نشاسته و گلوکز آردینه تغییر یافت.

وی افزود: شرکت از سال 76 فعالیت را در جهت بکارگیری مجهزترین ماشین آلات تولید نشاسته گلوتن و گلوکز از کشورهای اروپایی آغاز کرد و در این صنعت اکنون دارای تجهیزات پیشرفته کنترل کیفیت و قادر به ساخت نشاسته فوق تصفیه، گلوتن، گلوکز فوق تصفیه اسیدی و آنزیمی و دکستروز مایع در شرایط کاملاً بهداشتی است.

این مقام مسئول ادامه داد: فرآورده‌های این شرکت جایگاه ویژه‌ای در صنایع غذایی خصوصاً فرآورده‌های گوشتی( سوسیس، کالباس، همبرگر) ماکارونی، شیرینی و شکلات، تافی، گز ،سوهان ،حلوا شکری، مربا، بستنی، آدامس و غیره دارد. این شرکت در صنعت پالایش غلات بویژه گندم نقش مهمی در تأمین مواد اولیه بسیار از کارخانه‌های مواد غذایی دارد. این کارخانه با 4 خط تولید مجزا رتبه اول تولید در میان 35 شرکت را به خود اختصاص داده و با تولید 10 هزار تن نشاسته گندم از تولیدکنندگان برتر این محصول است.

امینی در خصوص جایگاه این مجموعه در صنعت توضیح داد: از لحاظ میزان تولید در نشاسته از گندم با تولید 11 درصد از کل تولیدات، رتبه اول، تولید گلوتن گندم با 11 درصد از کل ظرفیت، رتبه اول و در تولید گلوکز و شربت گلوکز نیز رتبه پنجم را در اختیار دارد.

وی از احداث نیروگاه خورشیدی در جوار کارخانه برای تامین 5 درصد از نیروی برق مصرفی خبر داد و گفت: یک واحد 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا ماه آینده در مدار تولید قرار خواهد گرفت. همچنین خط تولید مالتو دکسترین با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال راه اندازی است.

وضعیت مالی، مقاصد صادراتی، محل صرف منابع و برنامه افزایش سرمایه

کیومرث کیارودی مدیر مالی آردینه نیز در این نشست با اشاره به سود خالص 187.3 میلیارد تومانی شرکت در نیمه نخست سال، گفت: درآمدهای عملیاتی و سود خالص طی سال گذشته بالغ بر 718.5 و 254.2 میلیارد تومان بود. خالص دارایی‌ها سال 1401 بالغ بر 424 میلیارد تومان بود که در نیمه نخست سال به 584 میلیارد تومان رسید. البته دارایی‌ها تجدید ارزیابی نشده است.

وی افزود: شرکت هیچ بدهی بانکی ندارد و تا به حال از تسهیلات بانکی استفاده نکرده است. بررسی مقایسه‌ای فروش محصولات نشان می‌دهد در سال 1401 گلوکز ممتاز با سهم 57 درصدی، پرفروش‌ترین محصول آردینه بود. این مجموعه برای تولید مواد اولیه با کیفیت، سال 91 اقدام به خرید شرکت آرد انوشیروان با قدمتی 50 ساله کرد و سال 95 خط تولید کامل آرد گندم از بولر سوئیس خریداری و راه اندازی شد. تولید این شرکت از سال 97 از سر گرفته شد و اکنون در شبانه روز دارای ظرفیت 330 تن گندم ورودی است.

کیارودی از صادرات محصولات به ترکیه و عراق خبر داد و گفت: افزایش بازارهای صادراتی به شرق آسیا و اروپا نیز در دستور کار است. منابع حاصل از عرضه اولیه با توجه به راه اندازی شرکت تولیدی دیگر در حوزه نساجی و یا صنایع غذایی در این خصوص سرمایه گذاری و مجدد به بازار تولید برمی گردد. همچنین با توجه به سود انباشته قابل توجه شرکت احتمالا برنامه افزایش سرمایه از این محل در دستور کار قرار خواهد داشت.

ارزش‌گذاری "آردینه" به چهار روش

آزاده شکری مدیر ارزش‌گذاری تأمین سرمایه دماوند با اشاره به اینکه ارزش‌گذاری شرکت با روش‌های تنزیل سود تقسیمی، تنزیل جریان‌های نقد آزاد، روش نسبی (ضریب قیمت به سود) و روش خالص ارزش روز دارایی‌ها انجام شده، گفت: نرخ تورم در مفروضات برای سال جاری و دو سال آینده به ترتیب 47، 32.5 و 25 درصد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مقدار فروش برابر با تولید و نرخ فروش هم برابر با نرخ فروش 6 ماهه ارزیابی شده و برای سال‌های بعد بر اساس نرخ تورم رشد افزایش یافته است. سود خالص برای سال جاری و دو سال آینده نیز بالغ بر 358.8، 515 و 649.3 میلیارد تومان پیش بینی شده است. میانگین ارزش شرکت بر اساس چهار روش 2.3 هزار میلیارد تومان و ارزش هر سهم 58959 ریال ارزش‌گذاری شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ